Det fantastiska med en ny bok

Har du också känt att allt kul kommer på en gång? Den här veckan har det varit mycket med jobbet. Vi har bowlat och i förrgår var det Vårruset. Det har varit kul, men nu är det skönt med fredag!
 
Imorgon ska jag på Sköldkörtelns dag. Det kommer att bli många spännande föredrag som bland annat handlar om att må bättre genom rätt kost. Anders Lönedal kommer också och pratar om hur viktigt det är med andningen. Jag är säker på att det kommer att bli många aha-upplevelser och jag hoppas kunna komma med lite tips efteråt!
 
Det mest härliga med Vårruset var förstås feststämningen, men också att vara ute en hel kväll. 
Jag glömde tyvärr att ta med mig mobilen till starten. 
 
En bok som jag köpte igår och som jag redan längtar efter att få fortsätta läsa är: "Hälso revolutionen" av Maria Borelius. Du får följa hennes Hälsoresa som hon gjorde under fyra år. Det är lite som att åka på en gräddfil. Du kan ta del av någons arbete nästan gratis känns det som. 
 
Hon har gjort en lång resa, forskat och lagt ner många timmar på sin bok och du kan luta dig tillbaka och ta del av all kunskap. Det är fantastiskt egentligen. Jag älskar att gå in i en bokhandel och bara titta och insupa atmosfären. För mig är det som en godisbutik där jag skulle kunna plocka på mig hur mycket som helst.
 
Häftigt gammalt träd efter promenaden hem igår. Jag skippade t-banan de sista stationerna. 
Visst är det stämningsfullt med slottsmiljöer!
 
Det blir dyrare att handla i Bokhandeln, men jag vill ändå göra det för att gynna dem. På vägen hem från jobbet går jag förbi Akademibokhandeln. De är väldigt hjälpsamma och det är perfekt när du ska ha en present.
 
Men igår var boken till mig och jag ska läsa den på bussen. Det kanske blir en av de viktigaste böckerna på länge, jag känner på mig det ... Jag har några sådana böcker som har skapat stora förändringar i mitt liv. Det är en blandning av både kokböcker, fakta och "hitta dig själv böcker." 
 
En fin liten stig. 
 
Visst är det en skön känsla att hålla en bok i din hand? Mobilen är bra, men jag vänjer mig nog aldrig vid att läsa längre texter i den. Ibland är det skönt att "vägra mobil." Jag försöker sitta på t-banan och låta bli att ta upp den. Att bara koppla av och titta ut genom fönstret. 
 
På min semester ska jag försöka läsa lite lättsammare böcker och inte bara "utveckla dig själv böcker", haha. Fast just nu ser jag fram emot att få luta mig tillbaka på bussen och läsa min nyinköpta fina bok!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
emma
2018-05-25 @ 10:18:35
URL: http://nouw.se/islycka

kul med vårruset :)

Svar: Tack, ja, det var jätte kul med Vårruset! :-) Man rycktes med i den härliga feststämningen! Det var också en kick att komma i form ännu mer och att kanske springa fler lopp. Några av mina kollegor gillar egentligen inte att springa, men de kände ändå att de fick en tankeställare om att de behövde komma igång att röra på sig mer. Kanske det är bra att springa något lopp ibland. Inte för att du älskar att springa, men för att inte glömma bort att röra på dig ..., det blir ju lite jobbigt både under tiden som du springer och dagarna efter om du inte har tränat på länge. Hur det än är med formen så blir du glad av stämningen runt omkring dig! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0