Svåra och lätta beslut

Jag byter Paris mot Hälsingland i sommar. Istället för att flanera längs Seine så blir det blåbärsplockning, haha. Foto-, och skrivarkursen som jag skulle gå blev inställd så det var inte frivilligt, men jag ser fram emot att få umgås med min familj och släktingar istället. 
 
Montana resan är i alla fall bokad. Nu blir det "ranchliv" en vecka till senhösten. Eftersom vi ska jobba och det kommer att bli långa dagar i sadeln så har jag ännu en anledning att kämpa med min träning och komma i form.
 
Jag planerar att åka på en kurs i westernridning över en helg för att fräscha upp min ridning och för att träna på att rida "western". 
 
Tre bilder som det är meningen att de ska ge en känsla av "drömmar".
 
 
Förutom att komma i form och gå en ridkurs eller två, hihi, så kommer jag att behöva köpa upp mig på bra kläder. Jag ska inte resa förrän i slutet av september och då kan det till och med komma snö i Montana. Jag hittar inte ens mina gamla ridbyxor och ridskorna är väldigt slitna. 
 
Fast i USA så har de nog inte ridbyxor. Det får bli ett par bekväma jeans istället. Problemet med mig är att när jag planerar en resa så blir det gärna på gränsen för mycket. Nu har jag sagt till om tre veckor på jobbet så mer blir det inte. Jag hoppas på att någon vill möta upp mig i USA annars blir det kanske bara två veckor. 
 
 
Jag har aldrig varit i New York så jag skulle vilja passa på att åka dit, men annars har jag ingen aning om vad det blir. En sak är säker, det kommer att bli en resa med många kontraster. Från Montana till New York ...
 
Min föredetta kollega som egentligen skulle följa med har inte bestämt sig ännu hur hon ska göra. Jag visste först inte heller eftersom jag inte vill resa själv, men innerst inne så visste jag nog ändå. Det var som att jag inte kunde låta bli. 
 
Ibland när jag har svårt att bestämma mig och särskilt när det är rädslor som stoppar mig så brukar jag försöka se bilden framför mig när jag sitter i gungstolen på äldre dar och vad jag hade tänkt då? När jag sitter där och ser tillbaka på mitt liv, vad hade jag då velat att jag hade gjort idag?
 
 
Det gör det ofta lättare för mig att fatta ett beslut och de senaste åren har det alltid inneburit att jag har gått emot mina rädslor och utmanat mig själv. 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2018-03-08 @ 07:58:30
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Härlig spännande 2018 du har framför dig. Min rädlsa att sätta mig på en hästrygg. Näää inte jag inte. Ehaoo du är modig. Ja att gå emot rädslor är inte lätt. Seine Paris Vår så gott det låter

Anonym
2018-03-11 @ 18:44:35

Åh vad häftigt och kul med ranchliv i Montana! Kommer att passa dig perfekt! ❤️ Så coolt att du verkligen ser till att GÖRA, inte bara DRÖMMA (vilket är härligt det med, men inte dom the real stuff)! /Y 😊

Svar: Tack! Jag tror också det. :-) Jag känner att jag även kommer att gilla NY. Ibland så har du bara en magkänsla att något är rätt. Haha, risken är bara när jag drömmer att det blir "too much". Det behöver ju inte alltid vara så stort. Just nu drömmer jag om att köpa en fin blomma till mitt kök. Jag har en tom kruka som står och väntar. Jag är så glad att du läser min blogg!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0