Förändring

Igår träffade jag en av mina bästa väninnor. Vi var och tittade på en boxningsklubb i stan. Min väninna ska börja träna där. När vi blev visade runt på klubben så tänkte jag: "Jag kanske också ska börja boxas igen?" Vi tränade tillsammans under en period i Malmö.
 
Fast jag tänkte om, jag har förändrats och det är annat som jag vill göra. Jag vill fortsätta med min träning hemma som styrkeövningar, promenader eller joggingturer och utegymmet. Jag vill inte bli bunden av ett gym eller klubb utan nu vill jag starta något som ska hålla livet ut. 
 
Jag har ju också min dans på gymmet där jag inte har haft nog med energi att ta mig den senaste tiden och mina danskompisar har börjat fråga vart jag har tagit vägen.
 
Hatkärlek, eller? 
Finns det något härligare än en långpromenad?
 
Efter "klubbvisningen" så gick vi till en pub som låg vid T-banan. Det var en super mysig kvarterspub. Jag har inte druckit på månader så redan den första ölen kände jag av.
 
Vi hade en hel del att prata om och jag gillar verkligen den avslappnade atmosfären på en pub. Stämningen får mig att tänka på resor till Storbritannien. 
 
Äntligen har jag lust att hitta på saker igen. 
 
Jag är mycket en "pubmänniska". Öl och fish & chips är sådant som jag gillar, men jag känner att jag har förändrats och att det finns annat att hitta på.
 
Vi har haft väldigt kul tillsammans, rest, tränat och festat ihop. Allt har haft sin tid. Nu bor vi bägge i Stockholm. Här finns det så mycket att upptäcka. Alla museum, mysiga kvarter, Gamla stan, butiker och utställningar. 
 
Dalarna och Nyårsretreat. 
 
Både jag och min väninna har sagt att vi vill göra annat, till exempel promenader på Gärdet och Djurgården, fast det är så lätt att hamna i gamla hjulspår. 
 
I morse när jag kände mig lite "mosig" så funderade jag på varför men det beror nog på den sista ölen igår. Det blev bara två fast jag tål inte så mycket längre, haha. 
 
 
Jag menar inte att jag ska bli en hälsofanatiker utan bara att det finns annat. Jag vill att det ska vara lite mer "jag". Vad vill jag? Det är enkelt att glömma bort och du hamnar lätt i det gamla så som det alltid har varit. 
 
Mina tankar går till David Duchemins ord: "Livet handlar om hur du lever dina ögonblick." 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0