Din dröm

Tänk om du skulle ta din passion på allvar? Det du gör på kvällarna och kanske långt in på natten bara för att du tycker att det är kul. Det som uppfyller dina tankar. Vad hade hänt då? Om du från och med idag frågar dig själv "Vad ska jag göra idag för att nå dit?".
 
Jag ska från och med nu på allvar göra vad jag kan för att uppfylla min passion. Jag kan se framför mig vad jag vill åstadkomma det här året och från att ha varit lite upphöljt i dimma, så blir det allt tydligare.
 
Vet du var du vill vara om ett år?
 
Jag är tacksam för fin natur i närheten där jag bor. 
Den vackra vägen till mitt förra uppdrag.
 
Allt behöver inte vara så "stort" som när du var liten då det inte fanns några begränsningar på dina drömmar. Just nu handlar mina tankar om vad jag vill göra de närmaste tjugo åren och att jag vill göra något redan idag som tar mig närmare dit.
 
Träffade en gammal kollega i Malmö. Hon hade gjort en helomvändning i sin karriär. 
Jag saknar mina vänner i Skåne, men snart är jag där igen!
 
Det är därför som jag prioriterar min fotografikurs. Jag släpper mycket annat och mina helger uppfylls ofta av något "fotoprojekt". 
 
En väninna och jag tog en tur till Köpenhamn förra vintern. :-)
 
Jag var på väg att köpa ett pensionat i Skåne, starta en resebyrå och en städfirma en gång i tiden och mycket annat genom åren. Jag kanske inte var redo? Mina projekt som jag har idag har bitit sig fast, som den här bloggen, haha. Snart har det gått ett år. 
 
Du ska inte bli ledsen för dina försök som det inte blev något av. Bara du inte slutar försöka. 
 
På utflykt till Nynäshamn.
 
Här kommer ett utdrag från en artikel av Maggan Hägglund som publicerades i Tara för ett antal år sedan. Hon har också skrivit en bok som heter: "Maggans lilla starksköra". Vilken fin titel!
 
" ... Man måste ha tålamod och låta det lilla gryende livet självt sträva på och picka och längta och picka lite till. Tills krafterna räcker och skalet rämnar - inifrån. Vi har ofta så bråttom. Vill ha genast, nu. Vi har svårt att vänta och låta saker ha sin gång. Vi har svårt att vara stilla och låta tiden gå. Vi har svårt att säga tids nog ...".
 
Haha, stämmer precis in på mig. Jag vill nu!
 
Jag var på Nyårsretreat i Hedemora ...
 
Jag citerar mer fint från Maggans artikel.
 
" ... Du anar ju vad du vill. Du har din dröm. Du har din vision. Du har kanske gått med den i år. Förringa den inte. Det är din dröm. Ibland måste man våga ta språng och satsa. Det pratar vi oftare om. Men ibland måste man våga vänta. Tiden kanske inte är inne än. Drömmen måste få växa, bli starkare. Ägget måste kläckas inifrån. Våga lita på det."
 
Mitt i allt drömmande ;-) ... glöm inte att kärleken är det som betyder något i slutändan. 
 
Nu ska jag kasta mig ut i den fina vintersolen och ta med mig kameran! Jag vet att jag måste ta tre bilder i helgen för det sista projektet. Vi ska visa på en känsla. Jag har valt "drömmar" så det här inlägget passade ju bra. 
 
Jag avslutar med Maggans slutord i sin artikel och jag önskar er en underbar lördag!
 
" ... och var beredd. Lyssna efter kraset, när drömmen har vuxit sig stark, skalet brister och det är dags för ett nytt liv. 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0