Magiska vindar

Jag cyklade hem från jobbet i fredags och det var lite "magiska vindar." Har ni sett filmen "The Holiday" när Kate Winslet och Jack Black träffas för första gången. Det blåser kraftigt och Jack Black säger att det är Santa Ana vinden och när den blåser så kan vad som helst hända. 
 
Lite så kände jag i fredags, haha. Det var också en magisk himmel. Nu skulle jag hem och packa ner det sista i min resväska och sedan skulle jag iväg och hämta hyrbilen. När jag ska köra är jag alltid osäker på var jag ska hamna, men nu hade jag bestämt mig för att för första gången använda min gps på mobilen.
 
På väg hem från jobbet. Så vackert ljus det var.
 
Jag överraskade faktiskt mig själv. Allt flöt på bra. I Uppsala stannade jag för att äta "middag." Jag gillar halloumiburgaren på Max. Sedan körde jag i ett sträck. Det blev en otroligt vacker himmel när solen gick ner. 
 
Plötsligt var det en bil bakom mig som blinkade frenetiskt. Jag tänkte att det måste vara fel på mina bakljus. Precis efter så såg jag en p-plats och jag blinkade för att köra in där. Tanken slog mig att det kanske inte var så smart eftersom det var mitt i natten och p-platsen låg ödsligt. Jag körde vidare istället. När jag kom förbi såg jag att det var en bil som hade stannat där med ljusen på. Kanske att det var ett rånförsök?
 
 
 
Jag kom väl fram och dagen efter åkte mamma och jag för att titta på ett objekt som kanske kan bli mitt framtida sommarställe? Det var mitt ute i vildmarken, men det var ju också det som gjorde att det var ett lågt pris. Bredvid var det fast boende och det fanns till och med ett byalag. 
 
Min förhoppning hade varit att boka in flera visningar den här veckan, men det kanske räcker med en? Du skulle kunna flytta in direkt, men hela huset behöver fräschas upp och det var dags att byta taket. Fast kanske det är charmen att nästan inget är gjort sedan nittonhundrafyrtioåtta då det byggdes? En massa detaljer är bevarade. 
 
Fin natur omkring. 
Det kanske inte är världens vackraste, men jag fick i alla fall den rätta känslan. 
 
Om jag skulle köpa ett hus skulle mitt liv helt förändras. Jag hade fått ge upp långresor och den vardagslyx som jag unnar mig idag. På helgerna så hade jag fått köra hit och jobba med mitt hus. Det skulle innebära att jag också måste skaffa mig en bil. 
 
När jag gick ut på verandan så föreställde jag mig själv med en kopp kaffe sittandes här och se ut över den fina utsikten. 
 
En lagom stor trädgård.
 
Jag gör ett försök och sedan får jag se om jag kommer hela vägen fram. Nu ska jag tänka på hur jag vill ha min framtid och om ett hus som kräver en massa kärlek kan få plats i mitt liv. 
 
Tusen kramar 
 
Phyllis Andersson
Sarah
2018-07-17 @ 01:25:33
URL: http://CheerSarah.devote.se

Den filmen e bra :)

Svar: Tack! Jag tycker också att den är jätte bra och jag har sett den minst tio gånger! Man blir så glad av den. Det är en riktigt "feelgood film." Jag har den hemma på dvd så jag kommer säkert se den fler gånger. :-)
ByPhyllis

Anonym
2018-07-19 @ 08:30:09

Åh vad spännande med hus! Det ser fint ut! Men visst, förstår att det är ett svårt beslut. Det blir ju lite att prioritera - hus mot resor. Så var det för mig, men valde stugan. Ångrar mig inte ett ögonblick. Och resa kan en ju ändå, fast inte så dyra resor. Du får kanske gå lite på vad din magkänsla känner dig. Och skaffar du hus kanske du kan skaffa hund!? :) Spännande hur som!! Kram Yvonne

Svar: Tack! Ditt sommarhus verkar så fint. Jag förstår att du inte ångrar det! :-) Jag fick rätt magkänsla och jag skulle vilja köpa det. Nu åker jag på en långresa till hösten som redan är bokad och den kostar också ... Det blir därför lite tufft med ett husköp just nu. Men jag gör ett försök! Om inte annat så kommer det fler chanser. Ja, det hade varit så kul med hund fast jag vet att det inte går ihop med mitt jobb för tillfället, men vem vet allt kan hända. :-) Jag hoppas att det får stopp på bränderna här. Det är så synd om alla människor som måste evakueras. Självklart hoppas jag också att mitt hus klarar sig. Kram!
ByPhyllis

Anonym
2018-07-19 @ 08:31:45

Vad magkänslan säger dig ska det ju stå :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0