Släppa taget

En vecka hemma från jobbet i influensa och paniken sprider sig! Jag får dåligt samvete och jag tänker på pengarna som jag har förlorat. Jag är fortfarande inte kry, men orken är tillbaka i alla fall. Jag hade en plan att vara tillbaka redan i onsdags för jag tänkte: "En hel vecka kan jag ju inte vara hemma ... "
 
Jag kanske borde tänka efter och vara tacksam för att det inte är något värre? Trots allt så kommer jag med största sannolikhet att bli helt frisk igen. 
 
Det blev två lite för långa promenader, inte att rekommendera om du försöker kurera dig från influensan!
Fast det var vackert med all frost!
 
Min Fotografikurs har börjat sedan en vecka och jag har ännu inte fått mina böcker! Idag har vi ett projekt som ska vara klart ikväll. Vi skulle helst ha tagit bilder i olika väder. Minst en bild ska tas i gryning, en i dagsljus och en i skymning.
 
Du ska tänka på de olika aspekterna som gäller ljuset och sedan ska du förklara dina inställningar och känslan du vill förmedla. Ok, inte de bästa förutsättningarna men jag får väl stappla iväg till något motiv i närheten. Just nu väntar jag på att solen ska gå upp ... :-)
 
Jag hade helst velat gå ner till vattnet, men det blir för långt. 
 
Den här veckan börjar kursen  "Kick-start" på min e-club. Jag får kick-starta med yoga och meditation = mjukstart! Kanske lite dans kan fungera också! Vi ska göra någon typ av aktivitet varje dag i trettio minuter under trettio dagar. Det är lite det mottot som jag har med min träning, att röra mig lite varje dag.
 
Vi kommer också att få hjälp med maten. Där behöver jag alla råd jag kan få. Igår tittade jag i en vegetarisk kokbok som jag har fått. Nu har jag kommit så långt i alla fall, hihi. Jag skulle verkligen vilja hitta tillbaka till glädjen att laga mat från grunden. 
 
Det gäller både min träning och matlagning att det är lite för planlöst och för sporadiskt. "Du kan ju inte laga mat och äta sporadiskt", nej, men jag menar att det är så sällan som jag anstränger mig. Nu när jag har varit sjuk så länge och jag kommer att vara tvungen att ta det lugnt med träningen minst en vecka till, så är jag rädd att bli sjuk igen!
 
 
Jag vill känna spännande dofter i mitt kök igen! Ni vet som färska örter, vitlök och curry! Vi fick så jätte god vegetarisk mat på det retreat som jag var på i Nyår och det var så kul att se deras entusiasm! Tänk en sådan sak som att baka bröd. Det finns ju ingen bättre meditation! 
 
Tidigare har jag skrivit om att jag ska göra tre resor i år. Igår avbokade jag min fotoresa med sorg i hjärtat ska jag erkänna. Jag insåg att jag har tagit mig "vatten över huvudet". Jag har ändå en resa till våren och en till hösten som jag ska göra med två kollegor!
 
Nu ska jag släppa taget om ångesten inför mitt jobb, resor som jag inte kan göra och träningen som inte blev som jag hade tänkt! 
 
Jag vill möta negativa tankar, irritation och andra känslor som dyker upp med dubbelt så mycket kärlek på det nya året!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0