Retreat

Idag hade jag helst bäddat ner mig igen. Vad är det med retreats och förkylningar? Förra gången när jag var på ett yogaretreat så åkte jag också på en förkylning. Jag kan gå så jag får kämpa mig till jobbet, haha.
 
Vad jag bland annat gillade med det här retreatet så var det tiderna. Inte frukost förrän halv nio, det var skönt! Sedan var det gott om tid emellan de olika passen.
 
I Stjärnsund såg man folk som åkte spark...
 
 
Det här var ett spirituellt retreat. Jag gillar det eftersom det ger en annan dimension på tillvaron och det kan vara ett hjälpmedel att lösa upp knutar inom dig. För mig är det en personlig grej och inget jag brukar prata om inte ens om det är någon annan som är intresserad. Det är väldigt svårt att sätta ord på det... 
 
Vad jag mer tycker är skönt med att åka iväg och byta miljö är att du stannar upp i ekorrhjulet och att du får tid att tänka efter. Egentligen vore det skönt att unna sig det oftare att åka iväg och "bara vara". 
 
Det lyste så välkomnande i kyrkan. :-)
 
Den här helgen tänkte jag vila och planera för en resa som jag och en kollega från mitt förra uppdrag ska göra till hösten! Vi ska boka flyg den här månaden så det känns väldigt spännande. Vi kände inte varandra sedan tidigare så jag tror att vi bägge var rädda för att det bara skulle rinna ut i sanden. Nu ska vi ses nästa vecka och planera vidare!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0