Precis som du är

Igår var första gången på tre veckor som jag var och hälsade på min bror. Jag blev nyligen faster, men sedan kom influensan emellan. Igår fick jag hålla henne för första gången, det var fantastiskt.
 
Det var länge sedan jag skrattade så mycket. Min bror och jag har samma humor och det är verkligen härligt att skratta så att du får ont i magen. Hur ofta gör du det? Det har varit väldigt olika på de uppdrag som jag har haft. Där jag är just nu så skrattar vi ganska mycket. 
 
I söndags var det ett magiskt ljus ...
 
Visst är det viktigt att ha kul på jobbet. Vi arbetar väldigt fokuserat långa stunder. Det blir inga fikapauser så jag försöker gå ifrån när "kroppen säger till". Det kan bli ett telefonsamtal, att jag hämtar frukt eller vatten. Sedan har vi höj och sänkbara bord. Efter influensan så orkade jag inte stå, men nu börjar jag jobba mig tillbaka igen. 
 
Tänk vad spännande det är med personkemi. Vissa människor fungerar du med direkt och det är lätt att skratta med dem. Andra kan det ta lite tid att lära känna och så finns det människor där det är som att försöka lägga en fyrkant i ett runt hål. Självklart kan du tycka om dem ändå och ni pratar och umgås, men det där genuina lättsamma finns inte. 
 
Lite längre promenader kan det bli nu eftersom jag känner mig piggare ...
 
Det är som när du står vid kaffemaskinen och det kommer någon okänd. Om kemin stämmer så kan det bli att ni pratar ohämmat hur länge som helst. Det är tur att vi är olika!
 
Jag upptäckte samma sak med ridningen. Under lång tid så reflekterade jag inte över vad som gjorde skillnaden på en fantastisk upplevelse och de gånger då det inte riktigt flöt på. För ett antal år sedan så bodde jag på en hästgård i Sydafrika i fyra veckor. Det var framförallt en häst som hette Mr Sauvé som jag hade bra kemi med. 
 
Det är inte lika fin promenad till jobbet.
 
Vi red en tur längs havet och det var helt underbart och det var som om jag kände ett lyckorus från honom också. Då kom tanken att det vore "kul att ha egen häst om det kan kännas så här". Sedan blev det ett uppehåll i min ridning så det blev ingen egen häst. 
 
Har du också känt att du kan må olika beroende på vilka människor som du omger dig med? Jag tycker att jag blir en mer öppen och roligare människa när jag umgås med vissa människor. När jag träffar min "drömprins" och han inte gillar mig när vi umgås med min familj så är det ingen idé att vi fortsätter. Det är ju då som jag är mitt genuina jag ... Det kan vara en bra test, hihi. 
 
Ha en underbar dag och glöm inte att du är bra precis som du är!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0