Söndagsfeeling

Känner ni igen er att vissa dagar eller stunder kan hissen verkligen vara nere, ett uttryck från Tomas och Dennis podd och att det inte spelar någon roll hur mycket positiva tankar du försöker fylla dig med?
 
Jag hade så igår kväll. Jag vet inte vad som hände, förutom att ett yoga pass som jag provade var jätte motigt, jag välte ner ett glas och en porslinsfigur när jag städade. Den hade jag fått från mamma så det var sorgligt. En tvättmaskin var sönder i tvättstugan.
 
Haha, som det kan gå. Det kanske berodde på att det var söndag och allt som jag skulle få gjort hade blivit kvar att göra in i det sista. 
 
Till och med i skogen finns det konstverk ..., förutom naturens egna. :-)
Jag hade behövt ringa en vän och fått hjälp. 
 
Det som till slut lyckades skingra mina tankar var en podd som jag började lyssna på när jag skulle ta hand om disken och förbereda lunch till jobbet.
 
I lördags var det kalas och jag var inte hemma förrän sent. Igår var jag ute och fotograferade och det blev en långpromenad. Inget utegym, utan jag körde övningar hemma istället. Det var ett pass som var jätte kul, men jag kände av min rygg, så jag måste nog bli bättre tränad innan jag kör den igen. Sedan var det yogan ... 
 
Jag gillar det "blå eftermiddagsljuset".
Förra helgen blev det en utflykt till Riddersviksgård. Kolla hemsidan om du ska hit, för de har mycket "event".
 
Då blev jag påmind av hur stel jag är, hihi. Det var ett jätte bra yoga pass och jag behövde det. Jag ska höra med Mia på "Grow by Mia" om hon kan rekommendera några övningar för att bli mindre stel i baksidan av låren. Fast stelheten kan komma någon annanstans ifrån. Höfter eller ländryggen till exempel. 
 
Kroppen är ett mysterium!
 
Nu är det måndag och jag hoppas att min hiss ska vara uppe idag. 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0