Lördagstankar

Sitter i mitt kök och tittar ut på solen som skiner på huset mittemot. Det är en blå himmel. Underbart! Jag har mycket tankar just nu eller som Tomas och Dennis säger i sin podd att det är "orkestern som spelar".
 
Det är skavanker som påverkar mig och jag dras mellan tankar om min hälsa och mina resplaner.
 
Det går inte att få allt. Kanske det kan bli ett år av resor men kanske inte exakt dem som jag har tänkt mig. Ibland behöver ju planer ändras. Ett annat uttryck från podden är "att ibland är hissen uppe och ibland är den nere", haha, nu blev jag väldigt seriös så här på lördagsmorgonen.  
 
Tankar snurrar. Vilken väg ska jag ta? Hur ska jag få det som jag vill ha?
Kanske att jag kan ana något om vad jag vill. 
 
Jag påminner mig själv om att jag inte ska ta allt så allvarligt och att det inte kommer några lösningar av att grubbla. Det gäller att släppa det och att "go with the flow". När du får lugn då kommer en lösning. Det är precis som uttrycket "när du minst anar det". 
 
Ett nytt fotoprojekt har startat och jag behöver ägna mig åt det i helgen. Vi ska förmedla en känsla och visa det med tre bilder. Jag har ännu inte bestämt mig för vilken "känsla" jag ska välja. Nästa steg är att tänka ut vilket tema fotografierna ska ha vad gäller ljus, komposition och efterbehandling. Det är som tavlor du ska måla.
 
Jag längtar efter att skaffa en katt och en hund ...
... och något litet eget krypin att ta hand om ...
 
Igår besökte jag den supermysiga "Götgatbackens hälsokost". Det blev vitaminer, hampaprotein och andra nyttigheter. Mitt mål är att fylla på mina depåer där det behövs och sedan förbättra mina matvanor så att jag inte ska behöva ta vitaminer. I helgen ska jag boka in "möten" för att få hjälp med att göra förbättringar i vardagen. Det kommer jag att skriva mer om längre fram.
 
Jag vill utforska "söder" i Stockholm. När jag gick längs Götgatan så såg jag så många mysiga butiker, caféer och affärer som finns att upptäcka. Det kommer jag också att skriva om inom det närmaste.
 
Det har blivit tre pass med träning och promenader den här veckan. En dag var jag och hälsade på min pappa och flickvän och igår så var det ju fredag. Det är en dag då jag bara vill njuta av att lägga mig i soffan med en filt, en bra film och goda nötter att mumsa på, hihi. 
 
Underbart med en kväll i veckan då du kan släppa alla måsten och "bara vara".
Här kommer jag att spendera en härlig stund i helgen.
 
Hissen går upp och ner. Jag håller med Tomas och Dennis att när den är nere så ska du nog inte ta några livsviktiga beslut. Jag tänker släppa mina tankar och "go with the flow" och se vad som händer. 
 
Nu ska jag snart bege mig iväg på kalas med min underbara familj.
 
Glöm inte att njuta av varje ögonblick!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
Lars Gustafsson
2018-02-24 @ 10:14:14
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Phyllis ja fundera kanske inte så mycket?. Men resor behöver ju planeras i hyfsad tid. Hoppas det inte är något allvarligt med dig. Skaffa inte hund eller katt om du har resplaner? Dina foroprojekt är vackra. Söder det måste finnas massor av bra motiv där. Good luck




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0