Kaos i tillvaron

Har du också varit med om att ditt liv har vänts upp och ner på bara en dag?
 
Jag har en underproduktion av hormoner i sköldkörteln så jag äter levaxin. Samtidigt börjar jag komma in i en viss ålder då hormonerna spökar i kroppen. 
 
Efter min influensa så kunde jag plötsligt inte sova ordentligt och en massa andra symptomer började dyka upp. Det var till och med att jag åkte till akuten. Efter dålig sömn i tre veckor, andnöd och en massa annat konstigt så kände jag att jag höll på att bli en annan människa.
 
Jag var på Skansen för att fotografera och det var väldigt ödsligt.
 
Det var mycket som togs ifrån mig på kort tid. Meditation och yoga var inte att tänka på eftersom jag inte hade någon ro i kroppen och en sorgsenhet började komma över mig. Att prata i telefon blev jobbigt på grund av min andnöd och en massa annat. 
 
Min läkare sa att det ändå såg ut som om mina värden var för låga, alltså att jag egentligen skulle behöva en högre dos av min medicin. Hon har tyvärr inte hört av sig om de nya proverna. När jag var där så var förslaget insomningstabletter och återgärder mot, ja ni vet det här med "hormonerna" och kvinnor i min ålder.
 
Vad skulle jag göra? 
 
En varg som såg ensam ut. Jag gillar att göra mina bilder "gräddvita". Det är nog olika stadier som du kommer in i. :-)
 
Jag bestämde mig för att lyssna på min kropp. Eftersom den sa ifrån att något inte var bra, så måste jag göra något. Du har ju bara en kropp och ett liv. Jag minskade på min dos. Det är inget som jag rekommenderar, men jag kände mig desperat!
 
Nu mellan lördag och söndag så sov jag bra för första gången på tre veckor och jag kunde meditera på morgonen. Det känns som om lite av mitt liv börjar komma tillbaka.
 
Efter att ha läst en del, så tänker jag göra en del förändringar:
 
"Påminna" mig om att inte stressa på jobbet. Ta djupa andetag brukar hjälpa och att gå ifrån :-)
Sluta med gluten
Äta mindre sött, vill nog inte sluta helt, haha.
Byta ut mjölk mot annat, ska prova havredryck
 
Vackra Djurgården. Jag har känt mig övergiven av läkarvården och att ingen lyssnar. Vem ska jag prata med?
 
Jag har ett ansvar för min hälsa och det är bara jag som kan känna hur min kropp mår. Min sköldkörtel är inte frisk, så jag behöver min medicin, men jag kanske inte tål den? Eller att dosen är för hög trots siffror på ett papper.
 
Nästa vecka ska jag boka provtagning på Werlabs. Det finns en som du kan göra som är specifikt anpassad när du har sköldkörtelproblem. 
 
Som sagt det mesta var stängt på Skansen, men snart väcks allt till liv igen. Härligt att våren närmar sig!
 
Jag känner en värme inombords över min egen omtanke om mig själv. Nu ska jag göra allt för att "vakna till liv" igen och för att få balans i kroppen. Börja ta promenader och få frisk luft, umgås mer med mina nära och kära för att få ny lust till allt som gör livet värt att leva. 
 
Inget ont som inte har något gott med sig. Efter allt det här kaoset så förstår jag hur det är att tappa fotfästet och när du förlorar lusten till allt som annars är viktigt för dig. Det har gett mig nya insikter som jag inte ska glömma.
 
Glöm inte att du är en fantastisk person och att du är bra precis som du är!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
Lars Gustafsson
2018-02-04 @ 09:24:58
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Vad jobbigt att din kropp reagerar så. Usch vad kymigt. Men jag skymtade lite lusning för dig sov bättre samt yoga och fotograferingen exellent. Hoppas dina prover ger bättre resultat God helgavsluting

Svar: Tack! Tyvärr så tror jag inte att jag är ensam om att känna att ingen lyssnar. Stressen finns överallt, även där man tycker att den inte borde få finnas. Ibland får man kanske hitta ett bra svar i sig själv. :-) God helg!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0