Livspusslet

Det märks på en gång när jag ändrar på något, som nu till exempel när jag tränar mer på kvällarna. Då växer istället högen med disk. När jag för ett tag sedan slutade titta så mycket på Netflix på helgerna så fick jag tid över för att göra de små sakerna som jag retade mig på innan att jag inte hann med. 
 
Om jag jobbar "vanlig tid" och hoppar av några stationer innan för att få en promenad på dryga tjugo minuter då är jag hemma vid halv sju. Igår så handlade jag och då var jag hemma sju. Mitt träningspass tar en timme. Jag äter på en halvtimme och kopplar av en halvtimme. 
 
Mamma fick vara fotomodell i Påskhelgen. Fantastiska "söder." Här Mariatorget. 
 
Då är klockan nio. Jag skulle ringa ett viktigt samtal igår som jag har tänkt göra länge, men sedan fick jag inget svar annars hade jag nog inte kunnat träna så mycket. Att disken har växt beror på att jag har jobbat över en timme två dagar, haft ärenden och igår var jag så trött efter träningen så jag la mig extra tidigt. 
 
Om jag ska ringa någon så gör jag det ofta på vägen hem från jobbet eller under min promenad. Där är jag lite snål med min tid, jag vill inte försaka min träning. Nu när det är fint väder så vill jag inte heller sitta inne hela kvällen. 
 
Blommor på Mariatorget. Så härligt med våren det är knappt så att man fattar att den närmar sig. 
 
Jag tänker på er som har barn, hur får ni ihop det? Jag gissar att du är tvungen att försaka en del. Då går det inte att träna en timme om dagen och att prata i telefon en halvtimme. 
 
Visst erkänner jag att det är ett i-landsproblem, haha. Men det är först den senaste tiden som jag har börjat reagera på min lilla fritid och att jag känner mig stressad för att jag vill göra så mycket. Vad kan det bero på?
 
Min nya favoritbutik: Paradiset. Super trevlig personal och mycket ekologiskt. 
Min bror, flickvän och lilla A mötte upp oss. Lunch på Paradiset där du lätt får plats med barnvagnen. 
 
Morgonen har varit räddningen för mig. Då har jag mest energi och jag bloggar varannan dag och de andra dagarna får jag tid för pyssel. 
 
Det är kanske bara att inse att det krävs planering om det ska vara möjligt med större projekt efter jobbet. Tidigare var det min fotokurs. Då pluggade jag under resan till och från jobbet och på helgerna. Nu är det kick starten. En timme om dagen. Tänk att det ska vara så svårt?
 
Mamma gillade också Paradiset. 
På tillbakavägen längs Hornsgatan så besökte vi en "lakritsbutik."
 
Det som jag känner att jag kan "undvara" är avkopplingen vid tv:n. Jag har börjat träna "mindful eating" så nu ser jag inte tv samtidigt som jag äter. Trist! Då kommer jag att missa hur det går för alla på "Robinson", hihi.
 
Det får räcka med trettio minuters träning när tiden inte räcker till. Det är ju det som kick starten går ut på, trettio minuter för dig själv varje dag under trettio dagar. Ibland vill jag för mycket, jag ville göra "bonus passen" också. 
 
Högalidskyrkan kan du se ända från min brors lägenhet även fast den är en lång bit bort.
Tantolunden med klotterplank och fina promenadvägar vid vattnet. 
 
Jag tror att det är något inom mig som säger att det är dags att börja jobba mindre. Det här året har jag en del resor som jag vill göra och sedan ska jag börja leta sommarstuga. Att sluta två timmar tidigare hade gjort stor skillnad, eller att vara ledig en extra dag i veckan. 
 
Det känns som om jag har kommit in i en ny fas i livet där hälsan har blivit det viktigaste. Jag vill umgås mer med min familj och mina vänner och jag vill få tid att ta hand om mig själv. 
 
Nästan lite Manhattan känsla i "Stockholmsformat".
En dag på "Söder" tillsammans. 
 
Nu ber jag om en gnutta "flyt" för att mina nuvarande projekt ska bli som jag har tänkt mig. De kommer att kräva sin tid, planering och saker som jag får försaka. Det är bara att kämpa på och ta ett litet steg i taget.
 
Kanske nästa projekt blir att ändra på arbetstiden iställer för på fritiden?
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0