Morgon eller kvällsmänniska

Har du mest energi på morgonen eller på kvällen? Om jag ska göra något som är lite tråkigt och jobbigt så gör jag det helst på morgonen. Jag har nog alltid varit morgonmänniska... 
 
Morgonkaffet! Det är min bästa stund på dagen! Jag sitter med det minst en timme innan jobbet... Då får jag mycket gjort! Helt galet, eller hur? Att gå upp en timma tidigare för att få sitta med kaffet, haha.
 
Sån är jag! :-)
 
Morgonljuset, så fint!
Fåglarna har sina "morgonritualer". 
Jag ska börja ta en annan väg till jobbet så då blir det andra bilder också..., hihi. 
 
Jag gillar "morgonpromenaden"! Att bara strosa till jobbet och andas in den "friska" luften. Det är härligt att ta några djupa andetag innan du kommer fram. Jag njuter av att höra fåglarna och jag tänker lite "rebelliskt": 
 
Det här är min bästa stund på dagen, så varför stressa?
 
Jag får ta det på flexen så var det med den rebellen, haha. Men du får kämpa för att ta det lugnt för de flesta som du möter går fort och har bråttom. 
 
Varför inte stanna upp idag när du är på väg dit du nu ska på morgonen!
 
Ta några djupa andetag, se dig omkring och lyssna. 
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0