Att falla för frestelsen

Hur svårt kan det inte vara att stå emot det där godissuget! Jag stod vid "godishyllan" och tänkte vara så där "halvonyttig" och köpa mörk choklad... Om jag ska vara ärlig så hade jag helst köpt en Marabou chokladkaka med apelsinkrokant!
 
Jag skulle ta bussen hemåt och det skulle ta ett tag, så det vore mysigt med något gott att äta. Det slutade med att jag lät bli, det kanske var de där två kilonas övervikt som gör att mina jeans inte längre är så bekväma som avgjorde...
 
Jag har varit och hälsat på min pappa och hans flickvän idag. Vi var ute och åt indiskt. Det var en av de där gångerna då allt smakade så fantastiskt gott! Vi hade en trevlig stund och sedan stod jag då där på ICA och velade.
 
 
Jag satt hela morgonen vid datorn och jobbade, så det blev en promenad efter det! Det var helt folktomt på stranden... 
 
Snart går man och pulsar i löven. Det mysiga är att du kan tända ljus och lysa upp mörkret med!
 
Ikväll blev det en kopp te istället för godis. Det känns skönt så här efteråt att jag inte föll för frestelsen!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0