Undanflykter

Jag måste erkänna att jag är expert på att komma med undanflykter! Igår när jag efter att ha våndats för att jag skulle kolla om mina reklamblad fortfarande satt uppe och kanske sätta upp fler så tyckte jag att "nu kan jag ta det lugnt resten av kvällen när jag har varit så duktig". 
 
Nu kom jag iväg trots våndan så jag är stolt över mig själv, men det fortsatte när jag kom hem. 
 
Jag hade behövt springa igår, men givetvis kom jag med en genial bortförklaring. :-) "Nu hade jag ju redan varit så duktig, det var så sent och jag som behövde lägga mig tidigt..."
 
Det blev inte bättre av att jag kollade tv:n istället "Bonde söker fru". Disken är fortfarande kvar idag och mitt "arbetsbord" är stökigt. Så vad gjorde jag hela kvällen egentligen?
 
Morgonen är härlig!
 
Beror undanflykter på latmasken inom oss?
 
Min "Nystart" har kommit av sig lite. Jag har kommit underfund med att jag fortfarande gör allt med minsta möjliga ansträngning. 
 
Det gör mig lite ledsen att jag inte har kommit längre. Fast jag kanske får berömma mig själv för att vara så kreativ med mina bortförklaringar, haha. 
 
Vad har du för tidstjuvar? Vad gör du när du ska unna dig saker? 
 
Lite blommor till mig själv. Jag försöker i alla fall. :-)
 
Sommaren känns långt borta och april då jag började blogga känns ännu mer avlägsen. Nu är det knappt tre månader till jul och nyår. Då är det dags för ett nytt år och för nya löften till sig själv. 
 
Just nu är mitt löfte att bli medveten om mina undanflykter. Jag ska på dans idag, men när jag kommer hem så ska jag kolla upp nya träningspass på min e-club som jag har tänkt prova sedan länge och efter det väntar ett arbetsbord och disk på att fixas. :-)
 
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0