Tillbaka till skolbänken

Det är aldrig försent att lära sig nya saker, eller hur? Igår började en distans kurs på Komvux i fotografi som jag ska gå! Har ni sett ABBA the Movie? Där är det en kille under en konsert i Australien som är helt galen i dem. Han sa ungefär så här fast jag byter ut ABBA till foto istället...
 
Nu ska jag äta, sova, drömma foto...
 
Det blir att plugga till och från jobbet, på kvällar och helger. Jag tror att det bästa blir att göra lite varje dag. 
 
Jag hoppas att det kommer att märkas på mina foton i framtiden...
 
Just nu känner jag mig så tacksam att jag får gå den här kursen och att jag får möjlighet att "skola om mig". 
 
Jag känner mig lite nervös inför proven. Tänk om jag inte får godkänt? Från och med igår så tog jag steget in i "skolvärlden" igen med lite av den press som det innebär. Jag känner att det blir ännu viktigare att hitta "tidstjuvarna" i vardagen och att fylla dagarna med det som är viktigt. 
 
När jag jämför med min situation som yrkesarbetande och med dem som studerar så inser jag vad som är lika viktigt för någon som går i skolan som det är för mig. Jag tänker att om jag ska orka med allt som jag vill göra så är det viktigt att jag tar hand om mig själv. Hur mycket tänkte du på det när du gick i skolan?
 
Tänk vad fantastiskt det hade varit om du hade blivit mer sedd som individ och att du hade fått just dina behov tillgodosedda. Det borde finnas ett obligatoriskt ämne i skolan som handlar om hälsa och välmående. Både vad gäller den mentala och den fysiska hälsan. "Självkänsla" är just ett sådant ämne. Maria Törnbloms bok "Självkänsla nu!" borde vara obligatorisk i skolan. 
 
Så fin hösten kan vara!
 
Idag börjar allvaret. Jag ska göra min första "riktiga" uppgift. Jag vet vad jag ska läsa på t-banan i fortsättningen!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0