Livet kom emellan

Igår morse gjorde jag mitt första praktiska prov i fotografi. Det handlade om att jobba med ljuskänslighet, ISO. Det är spännande hur du till exempel kan välja att skapa korniga bilder för att få en viss effekt.
 
Det är ju kreativiteten som ska styra och inte vetenskapen...
 
På kvällen var jag på kalas...
 
Det gäller att planera in pluggandet i vardagen. Jag läser när jag åker till jobbet och sedan har jag alltid en timme över på morgonen, egentligen min "bloggtimme". Mina helgplaner är att ta med systemkameran ut. Det var länge sedan. Den senaste tiden har jag bara fotograferat med mobilkameran. 
 
Träden är nästan vackrare på hösten...
 
Jag tror inte att det spelar någon roll hur intresserad du är av något. Livet tar över och bekvämligheten. På fotokursen så nämner det också detta och de rekommenderar dig att gå med i en fotoklubb.
 
Det var ungefär som när jag tog mitt dykcertifikat. Det var bland det mest spännande jag har gjort. Jag ville gå med i en dykarklubb och jag tänkte på resor efter var det hade varit bäst att dyka. Dagarna gick och det blev inte av. Nu har jag inte dykt sedan dess. Det har gått åtta år...
 
Hade jag inte nog intresse? 
 
Vi pratade om det på kalaset igår. Det var någon som sa att ett brinnande intresse kommer innefrån. Någon annan sa att det ska komma av sig själv. 
 
Är det ändå inte så att vi är olika personer och att vissa behöver få mer uppmuntran än andra? Jag höll mycket på med dans som ung. Jag dansade varje dag hemma under en period. För mig var det bekvämligheten som tog över.
 
Dansen finns fortfarande i mitt liv. Jag tror att precis som ridningen så kommer den alltid att komma tillbaka till mig. Det var bara livet som kom emellan. 
 
Stilla vatten...
 
Jag fick en present av en moster när jag var liten som handlade om film och fotografi... Det var likadant som mitt första prao jobb som var på ett hotell. Jag har på äldre dagar sökt jobb på hotell eftersom jag gillar serviceyrket och den atmosfären. Min dröm är att köpa ett eget hotell eller pensionat. 
 
Det känns som om allt kommer tillbaka till dig. Kanske var det så att något inom dig visste redan då, men sedan kom livet emellan...
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
lars
2017-10-25 @ 12:21:39
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se

Vilken tur att du kom till fotografi som det var menat från börja innan livet kom emellan men nu är det nu och vi vill njuta av dina vackra bilder

Svar: Tack! Jag hoppas att det ska kunna bli ännu bättre i framtiden :-) Det är ju aldrig försent för en nystart när det är något som du vill göra!
ByPhyllis

Anonym
2017-10-25 @ 19:45:50

Jättefina bilder! Och roligt med kursen. Hoppas på att pensionatdrömmen går i uppfyllelse. Skulle dyka upp med resväskan direkt 😁 /Kram Yvonne

Svar: Tack! Ja, det är ju aldrig fel att drömma i alla fall. :-) Jag lovar att bjuda in dig om det blir verklighet! Kram :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0