Aha upplevelse

I april i år startade jag min blogg för att kunna ge inspiration och för att skriva om min "Nystart". 
 
Jag tror att alla kommer till minst ett vägskäl i livet och mitt kom när jag tog en paus i mitt vanliga arbete och utbildade mig till reseledare och guide.  
 
Nu har jag kommit igång med min träning och jag har gått kurser och workshops som jag tror ska vara bra för min hälsa. Mina gardiner är uppsatta i min "nya" lägenhet och jag har fått omtapetserat. Jag har varit hos en personal shopper för att "hitta min stil". Jag har hittat och förlorat kärleken några gånger, men jag har försökt i alla fall. 
 
En ny väg till jobbet... Inte lika fina vyer men något nytt! :-)
 
Igår fick jag en aha upplevelse. Jag var på en workshop som var super trevlig! Allting var så mysigt! Miljön, atmosfären och fikat som vi fick. Det var trevliga människor. Men jag kände mig inte redo... Jag är inte redo... Jag har en bit kvar att ta tag i vad gäller min "Nystart" och jag upptäckte igår att det är något som måste komma inifrån...
 
Jag hade inte kul, jag kände inte glädje... Det måste vara ett tecken på att det inte var rätt för mig. Jag kände prestation att jag skulle säga något bra när vi hade diskussioner. 
 
E4:an haha, inte den mest njutbara vägen till jobbet. 
 
Min aha upplevelse var att en större "förändring" måste komma "inifrån" dig själv och inte utifrån och in. Det är som när du inte känner dig bekväm på en fest fastän du har köpt jätte fina kläder...
 
Den solgula "Pressbyråskylten" värmde i regnet. 
 
Idag hade jag egentligen andra planer som inte blev av... Nu blir det en tur till stan istället! Jag ska sätta upp mitt reklamblad! Sedan blir det en joggingtur i regnet och en stund på mitt älskade utegym! :-)
 
Jag har länge funderat på att börja rida igen. Det ligger ett stall bara en kort promenadväg ifrån mig. Hästar ser igenom dig och de blir som en spegelbild av dig själv.
 
Det kan vara lite skrämmande, men det kanske är vad jag behöver just nu... 
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0