Rosenmetoden

Varje månad är det bokslut men jag glömmer alltid. Under bokslutet så är det nästa alltid någon av dagarna som jag har lyckats klämma in en aktivitet. Något som jag har bokat i min almanacka och som jag inte kan avboka. Det var en sådan dag igår.
 
Just nu så leter jag fortfarande svaret på mina frågor: Hur lär du dig att verkligen älska sig själv? Hur kan du växa som människa? 
 
Idag hade jag därför bokat tid för Rosenterapi hos Rosenmetoden på Östermalm! Det som jag redan har lagt på min lista som jag tror kan ge svar är: 
 
Yoga
Meditation
Dans
Hästar
Träning och rörelse
 
Det viktigaste hittills har varit "andningen" som jag har lärt mig genom yogan... Ni kanske undrar över "hästar". De är för att de "ser igenom dig" och de ger en spegelbild av dig själv. 
 
En kväll på väg hem från jobbet. 
Igår på väg till jobbet. Det är synd att man inte kan betala räkningar genom att vara ute och njuta av allt!
"Historiska Muséet" som ligger på Östermalm. Trädet har skyddats mot de kalla vindarna...
 
När du går på massage, utövar yoga och annat som berör ditt inre så är det som om du river lite av din mur. Det var välgörande igår, men visst kan det göra ont när du skapar sprickor i din skyddsmur. Jag bokade en ny tid. Jag får se om Rosenterapi kan läggas till listan...
 
Det var välgörande med en promenad genom Stockholm. Underbara och vackra Stockholm!
 
På en av alla lappar, hihi, på mitt kylskåp så står det: 
 
"Det viktigaste är att aldrig glömma kärleken. I slutändan är den allt som betyder något". 
 
Jag ska tänka på det idag när jag känner mig stressad över bokslutet. Fast det är ju det där som alla säger: Om du inte älskar dig själv så kan du inte älska andra. Jag tror att du kan älska andra i alla fall, men kanske inte fullt ut. 
 
Jag gör en meditation som heter "love and kindness" som jag gör via Grow by Mia. Där ska man säga följande mantra: 
 
Må jag vara fylld av kärlek (till mig själv)
Må jag vara frisk
Må jag leva i frid och acceptans
Må jag vara lycklig och glad
 
Säg det till dig själv idag!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
Maggie Bergius
2017-11-01 @ 08:25:41
URL: http://maggiesskafferi.blogg.se/

Fina och tänkvärda ord:)

Svar: Tack! Roligt att du gillade det som jag skrev. :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0