Gamla foton

Jag satte mig ner idag och jag hade ingen aning om vad jag skulle skriva om. Jag får se vad det blir... Igår hade jag egentligen planer för kvällen som inte blev av. Jag funderade på vad jag skulle göra när jag oväntat fick en oplanerad kväll?
 
Det kändes dubbelt. Jag visste att jag hade saker som jag ville göra. Jag har längtat efter att komma ut och springa så det fick det bli! 
 
Det blev ståplats på t-banan hem igår. Jag lyssnade på föreläsningar som kommer från "Moderskeppet". De ingår i fotokursen som jag går. Det blir så många timmar i resande varje dag så jag vill göra något meningsfullt. Häromdagen provade jag att bara stå och koppla av, men det är svårt i ett överfullt tunnelbanetåg, haha. 
 
Björnstorpsslott i Skåne. Jag har alltid älskat slott...
Tio år sedan, samma år som jag köpte min systemkamera. 
 
Jag tänkte gå igenom gamla foton från mina år i Skåne. Jag och min föredetta gjorde mycket utflykter och jag gillar ju att fotografera... Idag kan jag granska fotografierna och tänka att jag skulle ha gjort si eller så. 
 
Nu i helgen så ska jag göra ett fotoprojekt. På den kursen som jag går så ska vi studera "bländaren". Jag har ännu inte bestämt vart jag ska åka, men det blir någonstans i Stockholm. Kanske ska jag se det som ett fotojobb. Hur hade jag tänkt då?
 
Väl hemma igår så gav jag mig ut i regnet på en joggingtur. Det var helt underbart med den friska luften och lätta regnet. När jag kom hem så satt jag i telefon och sedan blev det "Bonde söker fru". :-)
 
Ett foto som jag inte redigerade. Det var fint som det var...
 
Jag svarade på ett sms som jag hade funderat på under dagen. Ibland är det inte lätt att veta vad du vill. Jag visste att hur jag än svarade så skulle det kännas lite jobbigt efteråt... 
 
Sent på kvällen satt jag med en uppgift i min fotografikurs. Fastän jag hade lyssnat på den föreläsningen flera gånger så var det svårt att svara på frågorna. Det är instuderingsuppgifter så vi kan lyssna på föreläsningen igen och göra om dem. 
 
Jag såg bara bänken först och tyckte att det såg så rofyllt ut, men det var en staty också. Kanske föreställer den en björn?
 
Det sista jag gjorde igår var att anmäla mig till ett Nyårsretreat i Dalarna. Jag hade anmält mig tidigare och avbokat. Det är ett "tyst" retreat så det känns lite nervöst hur det ska bli och i Dalarna... Nu betalade jag kursen på en gång så det finns ingen återvändo. Ibland gäller det att bara bestämma sig!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0