Fotoprojekt

Jag kan verkligen rekommendera Millesgården i Stockholm! Om du åker hit en varm vår-, eller sommardag så kan du lätt spendera en hel dag här. De har både restaurang och café. Jag kan bara föreställa mig hur det ser ut när det är vatten i fontänerna. Det måste vara otroligt vackert!
 
På min fotokurs så var det sista dagen i går att göra en praktiskt övning som handlade om bländaren. Vi skulle ta ett foto med stor bländare respektive liten bländare. Jag ville ha ett mer personligt foto och jag funderade en del på var jag skulle ta det.
Det var väl inte det optimala ljuset. Det blev i alla fall ett "dramatiskt foto". :-)
 
Av en slump såg jag reklam om Millesgården på tunnelbanan. Det kändes rätt på en gång! Det är enkelt att åka dit. T-banan till Ropsten och sedan buss eller Lidingöbanan. Du ska bara över bron till Lidingö sedan tar det bara en kvart till tjugo minuter att gå därifrån. Det går bussar nästan ända fram också.
 
En fantastisk miljö att flanera omkring i. Tänk att gå här på sommaren...
 
Jag hade tyvärr begränsad tid eftersom jag hade bokat tvättstugan på eftermiddagen, haha. Det blev ändå några timmar... Ett tips är att ta dig tid och sätta dig ner. Det är så många konstverk att det är lätt att du bara går förbi något. 
 
En fikapaus för att hämta nya krafter och för att få upp värmen. 
Sedan utställningen "Moderna kvinnor". Fyra finska konstnärer. Finland firar ju 100 år!
Jag upptäckte att det var en del speciella konstverk som jag missade när jag såg helheten...
En av bilderna som jag lämnade in och som visar på kort skärpedjup.
 
Jag är säker på att alla är kreativa! Ibland kanske det krävs övning och tålamod för att få fram din kreativitet om den har legat i dvala. :-)
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0