Att vara på topp

Det är bara att erkänna att jag inte har varit på topp sedan jag gick hem fortfarande stressad och med en känsla av missnöjsamhet i fredags. Ibland är det svårt att sätta fingret på vad det är, eller vad säger du? När du känner att något skaver. 
 
Jag är inte längre den yngsta på jobbet eller i andra sammanhang och jag är fortfarande singel... Det börjar kännas lättare, men jag saknar fortfarande Mr N. Jag kan ännu inte försörja mig med det som jag brinner för och jag har inte hittat mitt pensionat... 
 
Tänk att få njuta av en så fin väg till jobbet...
 
Känslan av att det finns så mycket att lära verkar inte försvinna trots ålder. Jag har både familj och vänner, men när du är "singel" så är det ändå till dig själv du kommer hem när dagen är slut...
 
Så här har mina tankar gått de senaste dagarna. Sedan plötsligt efter ett danspass igår när jag var helt slut så kom jag att tänka på hur mycket jag har att vara tacksam för. 
 
Den lilla stugan står kvar som om inget har hänt... Ett motiv som jag tänkte fota under årstidens skiftningar. 
 
Som en kollega sa på jobbet: När jag känner mig lite låg tar jag kaffe och njuter av det. Han menade att vi ska vara glada för det vi har. Att vi har gemenskapen på ett jobb. 
 
Jag började tänka på viken fin familj och vänner jag har. På mina roliga och trevliga kollegor på jobbet. Jag tänkte på att jag är frisk, att jag kan unna mig saker som resor och utvecklande aktiviteter. När jag snart reser till Skåne så ska jag åka första klass... Jag är nästan där med att känna acceptans och kärlek till mig själv. 
 
Det var länge sedan jag hade planerat något till Nyår, men nu är det gjort! :-) Jag ska planera en weekend resa med en väninna... När jag börjar tänka på allt som är bra så kan det bli en lång lista.
 
För mig är bästa medicinen tacksamhet. Hur är det för dig? Kanske behöver vi påminna oss själva om allt bra vi har när vi har fastnat i en negativ spiral?
 
Vad gäller många saker så har jag en lång väg att gå, men det kanske är det som kallas för livet?
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
Lars Gustafsson
2017-11-07 @ 06:11:23
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Så fint du skriver om att uppskatta de saker som är bra, positiva saker som jag har. Vänner. Är frisk. Bra jobb och saker jag ser fram mot. Inte tänka så mycket på det som jag inte har. Det får inte dominera mina tankar. Du är uppe tidigt idag Phyllis. Ha en bra dag

Svar: Tack för din fina kommentar. Jag läste din sida nu på morgonen och jag tänkte på vilket innehållsrikt liv du verkar ha med familj och vänner. :-) Vi får ju inte glömma att vardagen är underbar. Du är också uppe tidigt. :-) Ha en bra dag!
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0