Välkommen första maj!

Jag firade Valborg med min bror och familj. Det var fackeltåg och vi hade tur att få stå längst fram och njuta av elden. Det var några bakom oss som sjöng, så det var stämningsfullt.
 
Jag var tvungen att läsa om varför vi firar Valborg. Vårt firande har en koppling till det tyska helgonet Sankta Walpurgis. De flesta svenskar firar Valborgsmässoafton men kopplar inte firandet med heliga Valborg, Valborgsfesten står oftare som symbol för våren och ljuset, därigenom går firandet längre tillbaka än kristendomen. 
 
Eldar tändes ursprungligen inte för att skrämma bort häxor utan för att bränna det gamla och ge plats för det nya. Den tanken gillar jag bättre! :-)
 
 
Det var så varmt därframme, så när vi rörde oss bakåt, började man genast att frysa. Vi ställde oss i kön för att köpa korv, men tyvärr hade de ingen vegetarisk, så jag fick vara utan. :-( Jag förstår inte varför de inte satsar mer på det, med tanke på hur många det är som är vegetarianer eller veganer. Jag äter fisk, så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla mig... De fick räcka med en cola!
 
Nu får vi hoppas att vi snart kan lämna vinterjackan hemma!
 
 
Det är härligt att ha fått närmare till familjen efter 24 år i Skåne!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0