Algot

Vad härligt det är med djur! Jag längtar så efter att kunna skaffa katt eller hund. Under tiden får jag njuta av andras husdjur och just nu som kattvakt. 
 
Jag har haft katt tidigare. Det finns mycket saker som jag kan tänka tillbaka på.... Hur effektiva de är att få upp en på morgonen. Det vet precis hur de ska göra! Vi hade två katter. En av dem var expert på att få upp mig och den andra bara satt och förundrades över hans kattkompis färdigheter. 
 
De fick torrfoder, men på helgerna så fick de Whiskas som de älskade, men ibland passade det inte. De kunde gå fram och nosa på maten och sedan bara vända tvärt. Till slut så visste vi vilka sorter de gillade. 
 
 
Algot är van att vara fotomodell. 
 
En av våra katter blev så sur när vi hade lämnat bort dem på pensionat. Det kunde vara i ett par dagar, men sedan blev han överdrivet kelsjuk istället. 
 
Jag tycker att det är värt alla obekvämligheter! Vad vore livet utan våra fyrbenta små vänner!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0