Utanför tullarna

Ibland blir det sightseeing en bit från stan. Idag åkte jag till Riddersviks gård. Var beredd på många foton...
 
Det ligger i Hässelby villastad. Det är en jätte fin allé som går upp till gården. Jag gick vid sidan av för att få njuta av den fina rosenträdgården.
 
Jag kan lova att dofterna slår emot dig...
Nu märker jag skillnad på min mobil och min systemkamera. Närbilderna blir inte bra med mobilen...
Jag älskar lavendel. När jag jobbade på Cypern, så var jag på ett ställe där det var fullt med lavendel, både växande och produkter av lavendel. Det var så fint!
 
 
Jag gillar när rummen ligger i fil.
Fika dax!
 
Idag var jag själv på min lilla utflykt. Kan ni också tycka att det kan vara svårt att komma iväg och göra något när du är ensam?
 
Jag har kommit på att jag ska inte tänka för mycket. Det är bara att klä på sig och ge sig ut!
 
Det är ju där ute som mirakel sker, eller hur? :-)
 
En jätte trevlig uteservering. Gå in på deras hemsida! De har en del kul saker som händer i sommar!
Efter fikat så blev det en promenad ner mot vattnet! Du kan gå igenom koloniområdet om du vill. 
Jag gick till höger och kom förbi en grillplats. 
Jag fick nästan en utlandskänsla!
Du kommer förbi ett tempel. 
 
Jag mötte massor av människor som också var ute och gick själva. Om jag är tillsammans med någon och ser någon som sitter ensam, så kan jag tycka att det ser avslappnat och skönt ut. 
 
En liten kort paus i allt promenerande!
Du kan inte tro att du är så nära stan. Det är så lite folk här. Kan inte förstå det när det är så fint...
Jag fortsatte och gick förbi Lövstabadet. Det vore värt resan hit för att ligga här och sola och bada!
Ännu ett café och en loppis...
Jag gillar katter!
 
Det var dags att vända om jag började känna mig varm. Jag hade som vanligt alldeles för mycket kläder på mig.
 
Jag minns när jag var ute och vandrade i Australien i utkanten av en stad. Det var två timmar till det berg som jag skulle gå uppför och sedan tog det två timmar upp och sedan skulle jag gå tillbaka... Då var det drygt 40 grader varmt. Jag tål värme väldigt bra, men det tyckte inte han som hämtade upp mig efter vägen... 
 
Idag var det inga 40 grader, men i alla fall...
 
Du märker att du är nära förorten...
Det blev lite avslappning i Rosenträdgården. Det satt en kvinna under ett träd och läste, det såg så rofyllt ut...
Man kan inte vara nöjd med alla foton, haha. Om jag såg ut så här på min vandring i Australien, så förstår jag varför en man förbarmade sig över mig. :-) Jag får skylla på värmen!
Jag fyller snart år och jag hade fått blommor från familjen, så fina de var!
 
Senare på eftermiddagen så träffade jag min "promenadkompis" och vi tog en kort runda tillsamman. Han visade mig sitt hus som han nyligen har köpt och han bjöd på fika. Vi är gamla kollegor. Det är kul att ta upp bekantskapen igen!
 
Ett glatt slut på min härliga dag! 
 
Tusen kramar 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Anonym
2017-07-16 @ 12:09:32

Jättefint! Blir sugen på att åka dit! Trevligt med alla loppisar också 😊 /Yvonne

Svar: Det finns många små okända pärlor i Stockholm! Jag är dålig att hitta till loppisar, fast jag tycker att det är kul.
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0