Följetong Kungsholmen

Då fortsätter jag min upptäcktsfärd på Kungsholmen eller Västermalm. Idag gick jag inte mot Fleminggatan utan åt andra hållet för att ta t-banan från Kristineberg. Kungsholms Strand går över till Hornsbergs Strand som sedan går över till Kristinebergs Strand. 
 
Jag gick först igenom koloniträdgården vid Hornsbergs Strand. Det finns moderna små hus här också!
Sedan under Essingeleden...
Jag gissar att det är Huvudsta som du ser på andra sidan!
 
Idag var det mulet. Jag tänker mig en dag här när det är sol! Det ligger flera caféer och restauranger längs vägen och om du forsätter en bit så ligger det ett glassställe vid vattnet.
 
Måsarna bjuds på kvällsmat!
Bryggor där du kan gå ut och sätta dig. :-)
Du har Alvik på andra sidan och du ser en restaurang längre fram som heter...
Piren... 
En varm dag så vore det mysigt att sitta på uteserveringen...
Trots molnen så blev det en fin promenad efter jobbet!
Du kan se Tranebergsbron som går över till Alvik.
Nu blir det en liten skogspromenad tills du kommer ut till...
Tranebergsbron... Vet inte om detta är den mysigaste utsiktsplatsen, hihi. 
Detta såg nästan ut som ett vardagsrum. Kanske en uteliggare som har gjort det lite cozy. Ja, så gott det går...
Jag trodde nästan att det var ett utegym... Har nog fått det på hjärnan...
Den här trappan ska du nog välja om du vill gå närmaste vägen till Kristinebergs t-bana. Det blev en liten omväg för mig. 
 
Jag är tacksam att jag fick ett uppdrag på Kungsholmen!
 
 
Glöm inte att stanna och dofta på blommorna!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0