En nystart

Har du något mål som du har bestämt dig för att genomföra? Sedan är det en sak hur du ska nå ditt mål. Ofta är det saker som du måste tänka över varje dag för att du ska lyckas komma dit tycker jag. Jag tänker ofta "om inte nu när..."? Det har hjälpt mig mycket...
 
Är det inte så att det ofta faller på att du inte har planerat? Om du har bestämt dig för att komma i form så det är bäst att inte tänka för mycket. Lägg fram dina träningskläder dagen innan och ta med väskan till jobbet eller byt om direkt när du kommer hem och ge dig ut och spring. Det är ju faktiskt så att du ångrar aldrig ett träningspass!
 
Jag såg ett hjärta i vattenpölen...
 
Som vi alla vet så finns det inga genvägar. Det är inte lätt, men det behöver inte heller vara tungt. Mitt mål är bland annat tre resor som jag ska göra nästa år. För mig innebär den största utmaningen att spara. Jag vet att jag kan få ihop de pengar jag behöver, men det som är svårt är att försaka andra saker som jag vill göra eller köpa. 
 
Jag håller på och förnyar min garderob, men det får bli lite mer sporadiskt framöver. Det är ju också härligt med att ta en SPA behandling, gå ut och äta, göra en weekend resa..., haha, listan kan bli hur lång som helst. Hur ska du kunna stå emot alla lockelser? När jag bara vill ha den där tröjan eller när sötsuget sätter in och du tänker "imorgon börjar jag..." 
 
En fantastisk blomsterhandlare nära mig som sprider sådan glädje. Han är verkligen rätt man för sitt jobb!
 
För mig gäller det att innan jag går in i butiken att jag har bestämt mig för vad jag inte ska ha, hihi. När jag motvlligt ska ge mig ut och springa så tänker jag inte utan jag bara gör. När du hamnar i gamla vanor igen, så tycker jag att vi ska var snälla mot oss själva precis som du skulle vara mot din bästa vän. 
 
Likadant som det inte finns några genvägar om du vill nå ett mål som är viktigt för dig så kan inte jag komma på någon mirakel metod för att inte ge efter när "ditt gamla jag" med sina vanor pockar på.
 
Viktigast för mig är:
 
Att älska mig själv
Att planera
Att tänka nu och inte sen
 
Just nu tänker jag skriva om den tionde punkten av Esther Zimmers "17 sätt att komma ihåg vem du är". Punkt tio är: "Skapa utrymme i ditt liv att andas". Här kommer en sammanfattning av vad Esther Zimmer skriver :-)
 
Efter en fyra dagars camping på egen hand blev jag förälskad i enkelheten av livet i vandringsspåret. Jag ville att mitt vardagsliv skulle vara som ett eko av vad jag hade upplevt. Det innebar inte att jag ville att mitt liv skulle vara så enkelt, men jag ville ha mer andrum. Mer andrum istället för ett liv som hela tiden var så överväldigande. Tid och utrymme där jag vågade vara riktigt närvarande för allt som jag kände i min kropp och utrymme att känna igen min intuition. 
 
... jag började väldigt bestämt vakta min tid, sätta gränser och säga nej. 
 
Att skapa andrum i mitt liv har varit en av de värdefullaste sakerna som jag har gjort för mig själv. Det har inte varit lätt och jag lär mig fortfarande, men det har varit en nyckel till att komma ihåg vem jag är. 
 
Snart går vi över tröskeln till ett nytt år och ett oskrivet blad!
 
Jag rensade bland papper och tidningar häromdagen och då hittade jag ett häfte från "Life" som heter "Vår syn på känsloliv". Det kommer att bli min nya "bibel", hihi, inför det nya året. Det är så mycket bra som står i den. Kanske självklara saker, men ändå sådant som vi behöver bli påminda om. 
 
I mitt första inlägg i april i år så skriver jag om en "Nystart". Jag undrar hur länge den kan pågå? I alla fall så känner jag att den kommer att fortsätta nästa år...
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0