Snart semester

Då var det bara tre dagar kvar att jobba och sedan väntar semester! Fast jag har en del projekt som jag ska jobba på så bara semester blir det inte!
 
Jag åker först upp till Hälsingland för att hälsa på min mamma och släktingar. Då ska jag hyra bil och köra från Stockholm. Det ska bli bra att få köra lite, det var ett tag sedan. Jag hoppas bara att jag inte ska köra fel, med tanke på mitt dåliga lokalsinne.
 
Det har varit en jätte kul helg. Jag började med en god frukost! Scones och jordgubbar. Mina scones blev goda, men smuliga...
 
Som sagt de ser så fina och goda ut...
 
Efter min besvikelse på de övningar som jag ska göra hemma och som jag glömmer bort så blev det nu en minneslapp i badrummet...
 
 
Ängelen är en jätte skön och bra övning om du har problem med ryggen... Du lutar dig tillbaka med uppsträckta armar så långt du kan, sedan sjunker du fram sakta samtidigt som du gör en inandning och du hänger med armarna och huvudet. Tanken är att du ska komma närmare golvet med händerna ju längre du håller på. Sedan rullar du upp samtidigt som du gör en utandning och gör om allt igen tolv gånger totalt eller vad du känner för! :-)
 
Nästa vecka ska jag träffa min PT två gånger på ett utegym. Vi ska koncentrera oss på mage, rygg och armar! Det blir bra att ha två pass innan semestern, för sedan vet man inte hur det blir!
 
På eftermiddagen blev det en tur till gamla barndomstrakter och middag med barndomsvänner. Det var så god mat med Oumpf till mig. Jag är själv dålig på såser och då uppskattar du ännu mer när någon gör en riktigt god sås! Jag måste få receptet! Det blev sent som alltid när du har trevligt och jag blev kvar i Haninge. 
 
 
Är det slut på sommaren nu?
 
Det ösregnade under kvällen och det fortsatte nästa dag med bara en solglimt på morgonen.
 
Väl hemma så blev det lite mat och sedan var min granne och jag ute och gick en sväng. Jag visade min lägenhet. Den är så liten att du bara kan sticka in huvudet så har du sett den! Haha. 
 
Jag fick bjuda på kaffe och vi bestämde att vi ska gå på en konsert tillsammans eftersom vi har upptäckt att vi bägge är musikintresserade. 
 
Nu blir det nedräkning till semestern!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0