Midsommar

Vilken härlig tid på året och nu är det många som börjar sin semester! Jag befinner mig i Hälsingland för att hälsa på släktingar och njuta av de vackra omgivningarna. Det blir bara över helgen, sedan är jag tillbaka på jobbet igen. 
 
Mamma och jag under ett besök på Riddersviksgård i Stockholm.
Jag har inte hunnit ta några "hälsingebilder ännu", de kommer! :-) 
 
Hur har ditt första halvår varit? Mitt började turbulent med en utbildning och en ny yrkesbana för att sluta med att jag gick tillbaka till mitt gamla jobb. Nu har jag hunnit landa och jag ser fram emot att få börja läsa till hälsocoach i höst och jag funderar även på en yogautbildning.
 
Som tur är sträcker sig kurserna under en längre tid och de är inte på heltid, så jag räknar med studier under två år. Jag håller samtidig på och provar mig fram med kosten och vad som får mig att må bra. Just nu är det en blandning av Paleo, raw food och veganska recept och jag hoppas på att kunna dela med mig av recept i bloggen! :-) 
 
Vi hade en sådan härlig och avkopplande dag!
 
Under en lång tid har jag velat ta upp ridningen igen och lära mig mer om "horsemanship" och jag längtar efter hästar! Nu ska jag iväg till Uppsala och rida westernridning under en "prova på dag" i början på juli. Kanske inte det optimala med tanke på yogakursen som kostar en del ..., men jag ska prova att "luta mig tillbaka" och se vad som kommer till mig och bara "go with the flow."
 
Är inte det en skön tanke?
 
Tusen Midsommar kramar!
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0