Kompromissa med sig själv

Alla har vi våra svackor här i livet och för mig har de senaste veckorna varit omtumlande, eller som Tomas och Dennis säger i sin podcast som alltid gör mig så glad "att hissen har varit nere." För mig är det kanske närmare verkligheten att säga att hissen har farit upp och ner konstant, haha. 
 
Jag passade på att utforska Stockholm när jag var mellan jobb.
 
Det fungerade inte för mig med nattjobbet som slutade med att jag är tillbaka hos min gamla arbetsgivare. Efter en dryg vecka av intensiv upplärning på mitt nya uppdrag då magen protesterade på den plötsliga stressen, har jag hunnit landa någorlunda. Stressen gjorde att jag har tappat matlusten som i sin tur har gjort att jag har fått tänka om med maten. 
 
Min favoritplats i Stockholm, Djurgården. 
 
Jag har bara fått i mig en macka till lunch och när jag kommer hem har jag ändå inte varit hungrig. Jag har nog aldrig slängt så mycket mat som de senaste veckorna. Igår kväll när jag kom hem tänkte jag efter vad jag var mest sugen på och det var pannkaka. Trots inre protester om att det inte är nyttigt (försöker undvika gluten) tänkte jag att det är bättre än ingenting. 
 
Fantastiska Rosendals trädgård.
 
Den närmaste tiden tänker jag äta precis det jag är sugen på det är bättre än ingenting. Jag ska köpa en köttbit idag. Försöker handla ekologiskt och naturbeteskött så det blir ett besök på butiken Kajsa Warg. Men vem vet, det kanske blir pannkaka till middag ikväll igen till Let´s dance!
 
 
Väldigt god rödbetssoppa och nybakat surdegsbröd. 
 
Häromdagen funderade jag på vad jag tycker är kul och det är att resa. Jag frågade mig själv vad jag allra helst vill fast jag hade inte behövt fråga. Jag vill köpa mitt pensionat där jag kan få människor att må bra och jobba som hälsocoach med djur och natur runtomkring och nära till hästar. Jag vill spendera längre perioder utomlands i USA och i Australien. Vad tycker du är kul och vad drömmer du om?
 
Jag njöt av mina dagar i "frihet."
 
Jag kom på en idé hur jag ska göra min vardag mer kreativ och det är att ta med mig kameran till jobbet och fotografera på stan på lunchen. Det blir ett nytt projekt! Till hösten ska jag studera till hälsocoach med risk för att jag säger för mycket, med mig vet man aldrig med tanke på att hissen går upp och ner hela tiden. 
 
 
Kanske livet handlar om att kompromissa tills du kan göra det du brinner för på heltid? 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0