Tredje resan

Jag ska snart ut på min tredje resa om knappt två veckor. Den första gick till Belfast och Nordirland och den andra till Hälsingland. Där letade jag bland annat efter en sommarstuga. På grund av mitt planerade husköp försökte jag avboka den resa som jag nu ska göra till USA. 
 
Min senaste jakt på ett hus i Hälsingland. Mamma och jag är på väg för att hämta hyrbilen. 
Detta hus var jätte fint. Men det var ändå något som inte kändes helt rätt ... 
 
Jag lyckades bara korta ner den, men allt gick inte att avboka. Nu ska jag först åka själv en vecka till en ranch i Montana och sedan ska jag träffa en väninna i Florida där vi ska upptäcka den norra delen under tio dagar. Så kul att ha ressällskap den andra veckan! 
 
Egentligen skulle jag ha åkt med en föredetta kollega till Montana, men hon kunde inte åka. Vi träffades på ett av mina uppdrag och vi kom underfund med att vi hade samma dröm, att rida över vidderna i USA. 
 
Mellan visningarna var vi på fantastiska Orbaden för en lunch. 
 
Jag har inte ridit på åtta år förutom någon enstaka lektion så jag kommer väl inte att kunna gå efter den här veckan, haha. Som tur är ska jag och min väninna ha en övernattning nära flygplatsen i Florida innan vi ska köra vidare norrut. 
 
Det var väldigt nära att jag köpte ett hus i somras och jag jämför alla hus som jag tittar på med det huset och med de fina omgivningar som det hade. 
 
En promenad i det fina vädret innan hemresan.
 
Igår hade jag ett "one to one samtal" med min chef. Det kommer att bli en spännande tid på det uppdrag som jag är på just nu där vi ska bli uppdelade på olika länder. 
 
Min chef sa att hennes kloka dotter alltid brukar säga: "Allt händer av en anledning." Jag försöker trösta mig med det när det gäller min sommarstuga. När jag tänker tillbaka om några år förstår jag kanske bättre varför det inte blev av att jag köpte den och jag ser förhoppningsvis en mening med det. 
 
Det var en marknad i staden.
 
Jag har många projekt som jag jobbar med, men det viktigaste är ändå det som pågår här och nu. Glöm inte bort att allt som händer dig just nu, det är ju det som är livet.
  
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0