Hitta lugnet i vardagen

Hur ska du hitta lugnet när det händer en massa runt omkring dig? Vi har mycket på jobbet och eftersom jag jobbar som konsult känner jag en extra press av att prestera. Tyvärr innebär stress att det är lätt att göra fel. 
 
Balansgången är också svår mellan att jobba och att prata och ha kul med kollegor. Jag kan bli stressad av när det är för stimmigt runt omkring.
 
Att paddla kanot hade varit avkopplande.
 
När jag försöker koncentrera mig sätter jag på mig lurarna och lyssnar på musik, men då skärmar jag samtidigt av mig mot alla andra och jag känner mig inte social. Jag tycker att det är bättre att gå ifrån och ta pauser. Igår lyckades jag få med mig en kollega även fast vi hade mycket att göra.
 
Jag tycker att mitt jobb är kul just nu. Du kanske undrar hur jag kan tycka det om ett kontorsjobb? Jag tror att det handlar mycket om att acceptera allt som det är. En bok som jag har lärt mig mycket av heter: Lev livet fullt ut av Eckhart Tolle och han säger att du har tre val: Acceptera, förändra eller lämna. 
 
Sommaren verkar dröja sig kvar. 
 
Har du varit med om att du jagar upp dig inför en löjlig grej? Det gjorde jag igår och sedan satt den stressen i sig resten av dagen. Det gällde ett ärende som handlade om ören hit och dit. När jag tänker efter undrar jag:
 
Vem bråkar jag med? Det kanske bara är en kamp som pågår inom mig själv?
 
I helgen ska jag till Hälsingland och titta på hus. 
 
Jag lagar min gröt som vanligt på morgonen och jag gör min nyttiga smothie, men vad gör allt det nyttiga för gott om jag samtidigt stressar och inte får den sömn som jag behöver?
 
Livet är fullt av utmaningar.
 
Tusen kramar 
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0