The Dirty Onion

Min svägerska ska resa bort så jag var och önskade dem en trevlig resa igår efter jobbet. Hon reser med deras yngsta som jag nyligen har blivit faster till. Eller nyligen, det var i december ett halvår sedan. Igår gjorde hon det första försöket till att krypa. 
 
Jag är inne i en stress-spiral just nu. Det är så mycket jag vill göra, men tiden räcker inte till. Idag ska jag och några kollegor se matchen Sverige-Schweiz på en storbildsskärm i Stockholm. Det ska bli jätte kul, men samtidigt så växer min disk hemma ... 
 
Jag tänker tillbaka på lugnet på Siaröfortet. Då kunde du inte göra så mycket annat än att "bara vara."
 
När jag kom hem igår kväll behövde jag äta middag, göra min utmaning "en övning om dagen" från min E-klubb. Kan lägga till att den bara var på tolv minuter. Under tiden som jag åt min middag kollade jag på ett avsnitt av "The Sex in the City." Jag har hela boxen och nu tänkte jag börja se om den. 
 
Jag har glömt hur bra den är!
 
Jag kan inte se någon annan anledning till mitt "problem" än att jag jobbar för mycket, haha. Och kanske att jag vill för mycket ...
 
Den vackra och speciella trappan på Belfast Castle. 
 
I Belfast kände jag också ett lugn, särskilt under vår upptäcksfärd runt slottet. Det var som om man inte brydde sig om regnet. Det är klart, att sitta här på uteserveringen en solig dag med utsikt över staden hade varit härligt. 
 
Vissa hörnor av trädgården kändes exotiska. 
En av katterna hade tappat sitt ena öra. 
 
Till slut fick vi ändå ta skydd inne på slottet. Jag vet inte om det fanns några visningar där? Jag upplevde det som om slottet inte var så jätte tillgängligt, men kanske det är annorlunda under högsäsongen.
 
Nu öste regnet ner så vi fick skippa promenaden tillbaka. Det blev att sitta i foajen ett tag och vänta på taxin som Lise beställde eller så var det damen i receptionen? I vilket fall som helst så kunde vi inte göra så mycket mer än att sitta och vänta i en varsin fåtölj med utsikt över den regniga framsidan. 
 
Marian på vårt B&B föreslog för oss att gå till "The Dirty Onion". Namnet levde inte riktigt upp till hur det lät ...
Bra att Lise hittade en god cider till oss! Den var "lokal" så ännu bättre. :-)
 
Vad kunde vara härligare än att avsluta kvällen med lite musik, fast det kanske inte var riktigt vad vi hade väntat oss. "The Dirty Onion" känns som ett studentställe och man fick intrycket av att de som spelade mer satt och jammade som gav en väldigt avslappnad stämning. 
 
Det är musik här varje kväll och de har fler scener. Du kan även sitta utomhus och där verkade det ha varit lite mer den musiken som vi hade förväntat oss. 
 
Jag gillar överraskningar och det lite mer oväntade. Att sitta på en pub i Belfast och njuta av en cider till harpmusik, det blev en ny upplevelse. 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0