Magiska platser

Jag minns när jag skrev en resedagbok en gång i tiden och en väninna hade så roligt åt mig för att jag var så aktiv. Lite så kände jag mig igår. Jag cyklade till jobbet som är cirka en mil. Sedan cyklade jag till min flamencoträning inne i stan som är ungefär en mil till. Vi dansade i en och en halv timme. Efter det så blev det en hemfärd på nästan två mil. 
 
Jag ville så gärna njuta av den soliga kvällen och få motion samtidigt. Det känns som om min kropp föredrar att cykla just nu mot att springa och vilken frihetskänsla det ger.
 
Då var vi framme vid vårt hotell!
 
L:s och min resa fortsätter i Nordirland och nu hade vi nått vårt mål: "Causeway Hotel." Jag tror att vi bägge var förstummade över den vackra vy som mötte oss. Nu när jag ser bilden så tänker jag lite badort typ Torquay och "Pang i bygget", haha. 
 
Detta var en magisk plats och det var även hotellet. Det är bland det mysigaste hotell som jag någonsin har bott på och du fick känslan av att vem som helst bara hade kunnat komma förbi och det hade funnits ett rum ledigt. 
 
Vi hade bokat ett stort rum och jag hade sängen i ena hörnan. 
Det gick inte att få nog av den vackra utsikten. 
 
Jag har alltid älskat hotell miljöer. Här hade jag velat bo en vecka för att utforska det som finns omkring. Det var många saker som vi hade planerat att se, men vi ville inte stressa så vi koncentrerade oss på Giant´s Causeway istället. 
 
De sitter ändå kvar i bakhuvudet de platser som vi ville besöka. Jag är säker på att de är lika magiska som den här platsen. Det kan ju vara en anledning att åka tillbaka igen. 
 
Den enda platsen på Irland som ingår i "Världsarvslistan." 
Här fanns det också ett "Visitor centre" och en pub där det satt folk ute på kvällarna. 
 
Eftersom vi skulle upp i ottan nästa dag, så ville vi förbereda oss och se oss omkring åt vilket håll vi skulle gå för att komma ner till "Giant´s Causeway." Jag vet hur trött och förvirrad jag är på morgonen, då vill jag helst ha en snitslad bana, haha. 
 
Jag ville upp och fotografera tidigt på morgonen innan alla andra turister hade kommit igång. Jag håller fortfarande på och experimenterar med min kamera och lär mig de grundläggande sakerna. 
 
En vacker byrå i matsalen.
Fantastisk mat!
 
När vi satt i matsalen och njöt av vår middag kändes det lite som om vi var med i en Agatha Christie film. Det var den miljön. Personalen var väldigt avslappnad och trevlig. Folk satt med sina promenadskor och fritidskläder. Jag som var rädd att inte vara klädd.
 
Med den här fina utsikten från vårt fönster var det inte svårt att komma till ro. 
 
Vilken härlig dag vi hade varit med om! I veckan ska jag skriva om våra två sista dagar i Nordirland. Tänk egentligen vad mycket du hinner vara med om på knappt en vecka.
 
Min cykeltur igår kväll. Nu vill man njuta av den svenska sommaren!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0