Fritidsintressen

Har du också upplevt det härliga i att ha något som du brinner för? Tänk efter vad du inte skulle kunna vara utan. Det kan vara flera saker. Det kanske är något som du gör varje dag eller något som du planerar för. Jag har världens bästa uppdrag, men jag kan ändå fundera på hur jag hade klarat mig utan mina fritidsintressen?
 
Underbart att få uppleva snö igen!
 
Det här brinner jag för:
 
Fotografering
Att skriva
Resor
Naturen
Att få röra på mig
 
Hur skulle din lista se ut?
 
Jag var tvungen att avboka en del saker den här veckan eftersom jag fortfarande inte känner mig kry efter influensan. Det känns som ett stort tomrum inom mig att inte kunna träffa min familj och vänner. De är ändå de viktigaste i mitt liv.
 
Det som tar mycket tid just nu är den fotografikurs som jag går. Jag kan längta till att få läsa kursboken på väg till och från jobbet. På fredag så får vi ett nytt prov som jag hoppas kunna göra i helgen. Den nya boken har gett mig många "aha upplevelser" och det ska bli spännande att få prova de olika tipsen om hur du kan komponera dina bilder.  
 
En rhododendron som blommor så vackert på sommaren. Det är svårt att tro just nu ...
 
Jag har bloggat sedan april förra året, men jag känner att jag ännu inte har hittat "min grej". Jag sätter mig på morgonen och skriver utan någon plan. Det bara kommer och det är väl inte alltid som det blir så bra, hihi.
 
Förra året reste jag ingenting. Om det blir som jag har tänkt så kommer det att bli mycket mer resande i år! Mitt skrivande har också legat i "träda" under en tid. Jag har ett projekt som jag ska göra klart och sedan vill jag börja med något nytt.  
 
När jag tittar på min lilla lista så inser jag att allt jag brinner för kommer jag att göra den här helgen. Att resa blir svårt, men jag ska planera för resor i alla fall. 
 
Jag längtar efter att få komma ut i helgen!
 
Nu är det tio minuter kvar tills "dag fyra" börjar på kursen "Kickstart 2018" som Grow by Mia håller i. För mig har det blivit en riktig mjukstart och jag har inte kunnat göra allt som rekommenderas vad gäller träningen. Jag är nöjd med mina "längre" meditiationspass, fastän jag fortfarande har svårt med koncentrationen, haha. 
 
När jag tänker på hur jag planerar att lägga upp min träning i år så blir jag glad inombords och det känns så rätt! Jag ska fortsätta att träna på utegymmet, köra yoga, styrketräning, dans och meditation via e-klubben. Sedan kommer det att bli joggingturer, promenader och jag hoppas även på att komma igång med ridningen i år. 
 
Nu kör vi!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0