På egen hand

Då är "kick starten" slut och vi som har varit med om de här trettio dagarna med övningar, peptalk och eftertanke träffades i söndags för en gemensam träning. Nästa kör igång i april utifall någon är intresserad. Om jag har "kommit av mig" kommer jag att gå med igen.
 
Nu är det dags att kämpa vidare på egen hand! Under de här dagarna så har vi alla antecknat varje dag. Jag tänker gå tillbaka och se vad jag har skrivit för nu går det inte längre att gå in på sidan. Vi fick också recept och tips på "hälsobutiker" på "söder" som var toppen!
 
Måndag morgon. Underbart med all snö!
Spillde ut mitt te på Espresso House, men han som jobbade var så trevlig så det blev ändå en bra start på dagen!
 
Jag kämpar på jobbet för att inte stressa och jag märker att jag överhuvudtaget är lättstressad. Jag har en bakgrund där jag var nära att gå in i väggen. Det var fem år sedan, men det känns som om det alltid har satt ribban för min stresstålighet. Femtioplus som jag är så andra "symptomer" börjar visa sig.
 
Det är mycket som händer, haha, men jag ser det som något nytt och spännande som sker i mitt liv! Därför var det perfekt med kick start, vi fick lära oss att ta oss tid för oss själva. 
 
Inga joggingturer just nu utan bara promenader efter jobbet i lagom takt så ofta det går. 
 
Det har hänt så mycket i min kropp den senaste tiden så jag tänker ta det lugnt. Jag kommer att satsa på promenader, styrkeövningar och yoga. Så underbart att ta hand om sig själv och sitt välmående. Det kommer kanske bli en "tråkig" tid med helger då det inte händer så mycket.
 
Armövningar i måndags. 
Kanske en bok jag ska köpa eller något liknande ...
 
Det har varit några stress situationer som jag har känt av, men det tar väl tid att komma underfund med sina begränsningar. I måndags blev det en promenad och armträning och igår en promenad och ryggövningar. Det blir bara lite mjölk på jobbet i mitt te, men jag funderar på att ta med mig min havredryck. Gluten har jag också nästan helt lyckas undvika.
 
Ny anteckningsbok är inköpt. Varje dag så skriver jag om vad jag ska "göra idag" för att nå dit jag vill.
Nu kör vi!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0