Våga vänta

Kan du också känna att du har varit för öppen om något som är viktigt för dig? Det kan handla om att starta ett företag, projekt eller att du vill förändra dig själv.
 
Jag är en person som har svårt att hålla saker inom mig! Det kan bli jobbigt när du pratar mycket om något som du ska göra och sedan blir det inte av... Jag är rädd för att få en stämpel på mig att vara den som "bara pratar". 
 
Det var dags för (fransk) manikyr! En härlig stund för avkoppling och jag blev supernöjd!
 
Jag vill ta tag i mitt projekt igen. Jag känner så mycket för det och jag tror att det kan bli bra och göra gott för andra människor! Men den här gången så tänker jag hålla det för mig själv... Det får sakta växa fram under en längre tid...
 
Utsikt från igår...
 
Det var en kvinna på t-banan som bad om pengar. Jag satt där med mina nymålade naglar.... och något inom mig kändes inte rätt, det gjorde ont i magen... 
 
Mina fina naglar är en lyx jag unnar mig, samtidigt som någon annan inte har mat för dagen. Jag vet... du kan inte rädda världen... 
 
Hur kan du hjälpa människor som du inte vill ge pengar för att du är rädd för att det ska bidra till deras missbruk? 
 
Födelsedagskalas hos min bror. 
 
Efter manikyren så åkte jag till min bror på födelsedagskalas. Det blev pizza, sushi och tårta...! :-) Trevlig gemenskap och jag råkade givetvis nämna att jag gör ett nytt försök med mitt projekt...
 
Jag pratade med min mamma i morse och när jag skulle berätta vad jag skulle göra idag, så nämnde jag det igen... Det kändes inte bra inombords så från och med nu ska jag vårda mitt projekt ömt inom mig själv och sedan får det "blomma ut" när det är dags... 
 
Det är många tankar som väcks under en vanlig dag i vår fina huvudstad Stockholm...
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
Anonym
2017-09-30 @ 11:51:21

Härligt med drömmar! Och att våga. Rätt tidpunkt kommer för ditt projekt, vägen dit är halva resan... Kul igår, så glad att vi alla kan umgås med sån värme för varandra, både "ny" och "gammal" familj ❤️ Tacksam för det

Svar: Tack Yvonne! :-) Visst är det underbart med drömmar. Jag har tyvärr dåligt tålamod och jag vill att allt ska hända på en gång. Nu tänker jag njuta av vägen dit som du skriver och av att ta ett litet steg i taget. Ja, man ska vara tacksam för det man har som sin familj! :-) Ha en härligt helg! Kram!
ByPhyllis

Anonym
2017-09-30 @ 11:52:47

Just ja, glömde skriva vem jag är...Yvonne 😊




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0