Att göra de rätta valen

Jag såg en romantisk komedi igår på Netflix som heter "Playing it cool", den har fått ganska dåliga recensioner, så jag vet inte om jag vågar rekommendera den!
 
Livet är inte lätt alla gånger och ibland ställs vi inför svåra val när det gäller kärleken. När är det dags att ge upp och gå vidare? 
 
I sluttexten i en film, så kan det komma en del kloka ord, som får en att tänka efter och just i den här filmen så handlade det om vänskap och kärlek.
 
Dessa meningar tyckte jag var eftertänksamma:
 
"De hissar den gula kolera flaggan så att ingen hamn vill ta emot dem. Det får en att inse att det finns folk i ens liv som är så viktiga att de överskuggar allt annat... Och man måste själv komma underfund med vilka de är...
 
Om du skulle ge upp allt och leva resten av ditt liv på en båt, vilka skulle vara med på båten som du inte kan leva utan?
 
Gör din egen lista och gör sen allt för att visa hur mycket de betyder..."
 
Jag får lägga min lista i den fina asken som jag inte kunde motstå när jag var och shoppade idag! :-)
 
 
 
Jag brukar skicka vykort för att göra någon glad, trots att det känns som stenåldern att skicka brev och vykort nuförtiden, haha. Dessa av Inger Löök gör i alla fall mig glad!
 
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0