Scotney Castle

Jag var där tidigt på morgonen när daggen fortfarande låg kvar i gräset. Luften var kylig och jag var helt ensam....
 
Efter en promenad genom en trädbevuxen gång, så kunde jag se det gamla slottet på avstånd. Den vackra rhododendron ramade in bilden med sina starka färger.
 
Det var en upplevelse som jag aldrig kommer att glömma och Scotney Castle kommer att ha en särskild plats i mitt hjärta.
 
 
Scotney Castle ligger i grevskapet Kent. Det finns oändligt mycket att se i närheten och om du inte har ett uruselt lokalsinne som jag, så kan du hinna med mycket sevärt under en dag. 
 
Eller välj en sevärdhet och ta dig tid att insupa atmosfären....
 
 
 Det var lite spöklikt att gå alldeles ensam i det gamla slottet, som delvis består av ruiner.... Men vilken stämning det var....
 
På avstånd kan du se det nyare slottet. Där var det café och "National trust" som tar hand om historiska byggnader i Storbritannien. De har representanter som guidar och hjälper dig till rätta! De är otroligt entusiastiska och de svarar gärna på frågor!
 
En gång i tiden så hade jag planer på att starta ett reseföretag med resor till England, så därför gjorde jag en del "researchresor" här. 
 
Om du inte har andra planer i sommar eller till hösten, varför inte ta en tur till Storbritannien och upptäck de vackra och magiska slotten!
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0