Gilla läget

Jag sitter i mitt kök och tittar ut på den fina morgonen. Resväskan står i vardagsrummet och snart ska jag börja packa inför Belfast och Skåne resan.
 
Det är många tankar som far omkring i mig just nu. Jag tänker på framtiden och jag vet precis vad jag vill. Bara det är en härlig känsla.
 
Jag funderar på en utbildning som jag vill gå, investeringar som jag vill göra och projekt som jag håller på med. Det finns ett stort hinder i vägen och en person med ett mer strategiskt tänkande hade nog skrattat åt mig. 
 
Jag gick förbi Karlaplan igår efter ett besök hos frisören. Vilket fint ljus det var!
 
Ibland när jag hör om ambitiösa människor som läser på, tränar och planerar en massa inför något som de tror på kan jag känna mig som en "latmask" som bara vill en massa men inte lägger ner nog med jobb. Ibland undrar jag vad jag gör egentligen, haha. 
 
I och för sig så är jag på jobbet nio timmar om dagen och med pendlingen så blir det elva timmar ...
 
Jag kanske ska fråga mig själv om jag lägger ner min själ i det? Även fast jag planerar för något annat i framtiden borde jag satsa helt och fullt på det jag gör just nu. Jag har ju accepterat den situation som jag befinner mig i.
 
Jag är otroligt tacksam att jag har ett jobb som gör att jag kan unna mig lyxen med att resa.
 
Det kanske är det som är det svåra, att acceptera och lägga ner din själ i det du gör just nu även fast det inte är din dröm. Det är lättare att drömma sig bort och fantisera om framtiden än att leva i ögonblicket och ge allt du har. 
 
Jag lyssnade på ett webinar igår med Carolina Gårdheim som hette "Shine your light". Där fick jag en aha upplevelse. Hon sa ungefär så här "att du måste ta ett steg tillbaka och inte pusha dig för mycket utan istället låta det hända." Detta var min tolkning, hihi, så det är egentligen inget citat.
 
Om du jobbar på så kanske dörrar öppnas efter vägen. :-) Vackra Wanås slott i Skåne med utställningar. 
 
Ibland kan jag bli väldigt känslomässig när jag tänker framåt. Ni som har följt min blogg vet att min önskan är att kunna köpa en hund.
 
Jag har en tavla med en brodyr som föreställer en "terrier" och som är efter en av min mammas fastrar. Den stod i en garderob, men varje gång som jag öppnade den så trillade tavlan ut. Till slut så tröttnade jag och nu hänger den i köket så att jag kan se den från köksbordet. Det är precis en sådan hund som jag vill ha. 
 
Har du också längtat efter något att du nästan kan få tårar i ögonen? Eller så är det bara jag som är extremt känslomässig, haha. Jag kan bli rädd ibland att det inte ska vara möjligt, men jag väljer att fortsätta tro på mina drömmar. 
 
Jag kan se mig själv i min trädgård, känna dofterna och känna värmen från min hund i mitt knä ...
 
Ibland är det svårt att sätta fingret på din längtan. Den bara finns där och den är så stark att det inte går att stoppa det som du har startat. Det är som om du går igenom en "svängdörr" som bara går åt ett håll. Har du väl tagit dig igenom den så kan du inte gå tillbaka. 
 
Det är så det känns för mig. Jag är medveten om stora hinder i vägen och att jag tyvärr har en stor dragningskraft till soffan, haha, men jag måste ändå fortsätta framåt. 
 
Autstralien ... En dröm som blev verklighet och min mest underbara resa hittills, men det kommer fler. :-)
 
Det sägs ju att inget är omöjligt om du vill något från hjärtat.
 
Vad jag inte vill glömma bort är att acceptera läget just nu och att lägga ner min själ i nuet.
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0