Resa ensam

Plötsligt så blev jag stressad i morse. Jag började tänka på min USA resa och att jag inte ens har bokat flyg. Det är bara min ranchvistelse som är klar. Som det ser ut just nu så kommer jag att resa själv, därför funderar jag på att kontakta Swanson. 
 
När jag var liten kollade jag mycket på deckarserien "Magnum" och ända sedan dess har Hawaii varit en dröm. Det hade varit härligt med värme, men hur kul blir det på egen hand?
 
Det gamla vanliga på helgerna, promenader. 
Och utegymmet, ingen större omväxling, haha. Det var första helgen som det gick att vara utan mössa. 
 
I och för sig så ska jag jobba med mina bilder från ranchvistelsen och då hade jag tänkt mig ett hotell som är "business inriktat" och ett lugnare ställe. På flera av hotellen i Hawaii kunde jag läsa om att det hade ett business center, haha. Affärskvinnan Phyllis, det låter ju bra. Jag får något kul att blogga om i alla fall. 
 
Jag ska maila Swanson ikväll och få ett prisförslag. Det kan bli dyrt om jag ska flyga: Sverige - Montana - Hawaii - New York. 
 
Vi har bara ett liv. Vill du göra något, så gör det! Tänk inte så mycket ...
 
Det kommer säkert sluta med att jag sitter där själv på balkongen med min parasolldrink eller så träffar jag någon strandraggare, hihi.
 
I Montana kommer vi att jobba hela dagarna så då behöver jag inte fundera så mycket. På Hawaii kan jag boka ett hotell med SPA och gym. Jag kommer säkert att behöva en del massage och så har jag träningen fixad. Jag kan sitta vid poolen och jobba, vara med på utflykter och på eftermiddagen kan jag sola. 
 
Har hittat min nya favoritbutik i stan: "Paradiset." På övervåningen har de böcker och du kan köpa vitaminer.
 
Det värsta är att det är så lätt att sitta vid skrivbordet och planera. Jag kan bli lite stressad när jag går fel i Stockholm eftersom alla andra är så stressade. Tänk hur det ska vara i New York och hur kul blir det att sitta vid poolen själv i Hawaii och ensam bland alla sällskap i Montana?
 
Det kommer att bli tufft, men vad är alternativet? Jag känner inom mig att detta är något som jag måste göra. En drivkraft och en längtan som gör att det inte finns något alternativ. Jag ser mig själv om trettio år på en bänk där jag sitter och matar fåglarna och då vet jag att jag inte kommer att ångra att jag vågade mig ut på lite äventyr.
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0