The Bliss

Jag har blivit inspirerad av att skapa en ny kategori som jag kallar "The Bliss." Det är efter inspiration av Maria Borelius och boken "Hälsorevolutionen." 
 
Eftersom jag själv har Hypotyreos som innebär en för låg ämnesomsättning som har med sköldkörteln att göra så är jag intresserad av att lära mig mer om att leva hälsosamt.
 
Jag gissar också att jag har Haschimotos som är en autoimmun sjukdom. Det stora problemen började för mig när jag inte längre klarade av att ta den dos av min medicin som jag behöver.  
 
En orkidé som jag fick från mitt förra uppdrag av dem som hade hand om blommorna. De skulle annars ha slängt den. Nu blommar den igen.
 
Det första jag ska göra är att leta efter en vårdcentral som ser till helheten. Jag vill veta varför jag blev sjuk och vad jag kan göra vad gäller kost och träning för att må bättre. 
 
Jag tänkte skriva om min väg till att bli "friskare" och kanske det kan hjälpa någon som har samma problem eller som bara vill leva sundare? När du väl har blivit sjuk så blir det ju svårare om inte omöjligt att bli frisk bara genom din livsstil så varför inte leva hälsosamt i förebyggande syfte?
 
 
Jag har köpt en kokbok som handlar om antiinflammatorisk mat. Det är samma sak som Maria skriver om. Hon berättar om att leva en antiinflammatorisk livsstil - vägen till Bliss.
 
Det andra som jag ska göra är att köpa en mixer. Det är en del recept där du behöver det.
 
När jag sökte på The Bliss så fick jag fram en låt med samma namn av "Volbeat." Jag lyssnade på den och nu finns den på en av mina listor i Spotify. :-) 
 
En sån fin bild på Fotografiska. Det gäller att aldrig sluta förundras.
En inte lika fin bild av mig. Upptäckte att jag måste ta tag i min hälsa och putsa badrumsspegeln, hihi! 
 
Nu ska jag ut och njuta av solen!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
emma
2018-06-10 @ 16:06:25
URL: http://nouw.se/islycka

vilka roliga böcker!

Svar: Tack! Jag kan verkligen rekommendera dem. Man behöver ju inte följa något strikt, men det är kul att få lite inspiration! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0