Vackra Dalarna

Jag sitter i mitt kök och ser ut över en mörk bakgård. Om jag lutar mig lite till vänster så kan jag se vår fina julgran. Visst är det härligt att få njuta av julljusen ett tag till! Hur länge låter ni era ljus vara framme? Mina får lysa hela januari. :-)
 
Det blev ju ingen vidare vit jul förra året. Det känns som om alla väntade på att det skulle komma snö. På Nyårsafton var jag i Dalarna på ett retreat men inte ens där var det så mycket snö. Fast på självaste Nyårsafton så kom det stora snöflingor dalande när vi satt runt en öppen eld. 
 
Klockan var inte ens nio på morgonen när jag kom fram till Hedemora. Sedan var det fortsatt resa med buss...
Det är bra att det finns en lanthandel när du har glömt att ta med dig viktiga saker! Där satt folk och fikade :-)
Jag var först av alla på plats så jag kunde välja var jag ville sova. 
En fin gammal kursgård. Jag längtar lite tillbaka...
En promenad och vila blev det innan alla andra kom.
Det var fin natur i omgivningen. 
 
I byn så bor det drygt tvåhundra invånare lika många som på min arbetsplats... Det var länge sedan jag upptäckte sådan tystnad. Folk hälsade på varandra och det kändes mycket mer socialt än där jag bor. Jag vet inte ens hur min granne ser ut eller vilka som bor i samma hus, haha. 
 
Här finns det björn och varje år så brukar invånarna se minst en björn. Jag hade gärna åkt hit på sommaren och unnat mig SPA under en helg! Det här var ett tyst och spirituellt retreat med bara vegetarisk mat. Vi var cirka femtio deltagare från alla håll i Sverige. 
 
Det var en föreläsare som heter Paul Hurcomb som var där hela helgen. De flesta som var med hade träffats förut. Det verkar som om de var många som återkom på Pauls retreater. Nu till påsk så kommer Paul tillbaka till Stjärnsund om det är någon som vill vara med. 
 
Detta var bland den bästa Nyårsafton som jag har varit med om och mest annorlunda...
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
Lars Gustafsson
2018-01-04 @ 09:10:05
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Verkar vara en vacker omgivning. Så du förordar retat. Avslappnande? Skingrar tankar? Oj många deltagare

Svar: Ja, det var väldigt vackert och vilken tystnad! Jag skippade min tågbiljett när jag skulle åka hem för att jag fick skjuts av en annan deltagare. Jag och en deltagare satt och pratade om "våra issues"och vi kom fram till att det inte är bra att ge andra råd om hur de ska göra. Det är bättre att bara lyssna och ställa frågor tyckte vi... Det är ju bara du själv som vet vad just du behöver och vem du är. Det kanske fanns en djupare anledning till varför just jag bokade det här retreatet, men jag tycker att det är skönt att bryta vardagen, hinna tänka och varva ner... :-)
ByPhyllis

Lars Gustafsson
2018-01-05 @ 09:36:39
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Phyllis låter vettigt tycker jag. Att ge andra råd, ok men det är viktigt att själv känna sig fram. Så funkar den sorts (terapi) jag själv praktiserar eller går på. Lyssna på andras erfarenheter och sedan välja och vraka vad jag ska omsätta hos mig själv




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0