Förändring av vanor

Tänk vad svårt det är att ändra sina vanor! Det var en kollega som berättade att de hade flyttat sin mikrovågsugn till en ny plats, men hon tittar fortfarande på samma plats på väggen när hon ska se vad klockan är. Bara en sådan liten sak. Hur ska det då inte vara när det gäller att till exempel ändra sina matvanor?
 
Från den fantastiska e-klubb som jag är med i så har jag fått tips om denna sida: Matkick. Jag äter just nu planlöst på kvällarna och framför datorn och tv:n. Så är det när du är singel och bor på 38 kvadratmeter, haha. Kanske att du kan kalla det för "ungkarlsfasoner" ... Jag har stora planer för helgen, nämligen att baka bröd. Om jag köper jäst redan idag så kanske det till och med kan bli av. 
 
Nästan så här känns det när jag kämpar med att få in nya och bra vanor! Ett steg fram och två tillbaka ...
 
På "Matkick" så kan du läsa om basisk föda. Jag fick tips om soppor som jag planerar att göra på kvällarna. Tänk vad mysigt att laga "riktig" mat istället för som jag gör. Soppa och bröd det blir toppen! Mitt mål är att efter de trettio dagar som kursen "Kick start" varar så vill jag ha skapat bättre matvanor på kvällarna och att jag rör mig minst trettio minuter varje dag. Jag kan känna redan nu hur bra jag kommer att må!
 
Vad har du för vanor som du vill förändra?
 
Jag ska erkänna att du nästan kan kalla det för att tröstäta det som jag har gjort i fyra dagar innan jag ska göra mina "träningspass". De är bara runt trettio minuter, men jag har ändå känt ett stort motstånd. Eftersom jag inte är riktigt kry än så har jag bara kört de lugna passen, meditation och yoga, men det har ändå varit en stor tröskel att komma över.
 
Det är en underbar känsla när du tar hand om dig själv!
 
Igår kväll så blev det ett längre yoga pass som Mia kallar "Hjärt Chakra". Det väckte så mycket känslor i mig. Det är ju inte alltid som du förstår varifrån en stark känslomässig reaktion kommer, men jag insåg att det här passet behöver jag göra igen. Det var som en känsla att mitt hjärta inte riktigt är i balans. Jag skulle vilja dela med mig av det passet till er, men jag kan inte hitta det på Youtube. Istället delar jag ett annat fantastiskt yogapass av Mia!
 
 
Låt oss göra den här dagen alldeles underbar!
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0