Drömmar

Jag vaknade i morse med en idé i mitt huvud om att "du kan ta pension när du fyller femtiofem". Jag har för mig att jag har läst det någonstans? Det är ju så mycket jag vill göra, men så lite tid! 
 
Kanske hade jag kunnat driva någon liten business vid sidan av så att jag hade klarat mig och när min pension tar slut hade jag kunna livnära mig på den?
 
Ibland poppar det upp saker som du undrar vad det kom ifrån. 
 
Som en av mina brorsdöttrar säger att hon vill träffa en man som äger ett slott. Det kanske vore något. 
En härlig promenad med kameran. 
 
Det känns som om jag jobbar för mycket, inte för att jag inte gillar att jobba, men hur ska jag hinna med allt annat? Fotografi kursen är bland det viktigaste för mig just nu. Jag pluggar till och från jobbet och sedan blir det fotoprojekt på helgerna. 
 
Fast i helgen hände något. Plötsligt så känns det som om jag inte kan någonting. Det snurrar i huvudet med alla "regler" och övningsuppgifter som jag ska göra. Det ska bli skönt med sommarlov för det tänker jag ta när den här kursen är klar. Sedan får det bli eget "experimenterande" och privat kurser. 
 
Härligt med lite drömlika bilder.
 
Jag försöker tänka varje morgon: "Vad ska jag göra idag för att komma närmare min vision?" 
 
För mig passar det bäst med att ta ett litet steg i taget. Jag har en massa småprojekt på gång både vad gäller mitt "framtidsyrke", men också investeringar som jag vill göra. Ibland glömmer jag bort att det inte går att göra allt på en gång och då protesterar min kropp eftersom jag inte klarar för mycket stress. 
 
I helgen var jag med på ett träningspass med min "e-klubb". Det var som en extra kick vad gäller träningen. Sedan passade jag på och hälsa på min bror som bor i närheten av där vi var. Det blev en härlig helg där jag kunde få in det bästa av allt!
 
Jag väntar på en "aha upplevelse" där jag kommer på hur jag vill ha mitt liv och min framtid ... 
Fram tills dess så blir det att ta en dag i taget ...
 
Tack vare den fantastiska podden: "Tomas och Dennis" så har jag kommit på att "grubblande" inte tar dig någonstans. Jag vet att jag en dag kommer på vad "jag ska bli". Just nu är jag singel och min familj består bara av lilla mig, men jag är ändå lycklig. Det kommer vissa dagar då jag kan känna mig ensam, men då tänker jag på den super bra podden och jag förstår att det bara är tankar som får mig att inte vara glad. 
 
Det är precis som min kära mormor alltid sa: "Efter regn kommer sol". 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lars Gustafsson
2018-02-19 @ 06:55:45
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Låter härligt dra sig tillbaks efter 55. Har man möjligheter so go for it. Man lever bara en gång
Fina bilder som vanligt.
Lycka till med drömplanerna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0