Våga följa sin längtan

Har du också varit i en situation då du vet precis vad du vill och att du nästan blir rädd för att inte kunna få det? Ibland känns det till och med som det skulle behövas ett mirakel.
 
Det händer att jag önskar att jag hade varit annorlunda och att jag hade kunnat komma till ro där jag är. Tyvärr går det inte när du har en jätte stark längtan inom dig som inte vill lugna ner sig utan tvärtom.
 
På väg till mitt toppen fina uppdrag. :-) Kanske inte den vackraste omgivningen, haha. 
 
Ibland undrar jag var den där längtan kommer ifrån? Det känns som om den bara smög sig på och växte sig allt starkare som från ingenstans. Jag får göra som Mia Törnblom säger att sänka blicken från det där underbara målet och ta ett steg i taget i vardagen.
 
På tal om vardagen, visst kan det vara skönt med att ha en liten resväg till jobbet?
 
Du hinner sitta ett tag i lugn och ro förhoppningsvis och läsa eller lyssna på något. Jag ska börjar läsa en av mina kursböcker i fotografi igen. Det är en bok som innehåller en massa övningar så det är precis vad jag behöver. 
 
Efter en dag på jobbet så blir det en promenad hem i ur och skur.
 
 
Igår blev det en promenad från t-banan fastän jag skulle ut och springa sedan. Det var lite av en "duracell kanin kväll." Jag promenerade raka vägen till ICA. Det hade blivit en utelunch på jobbet och jag kände att jag inte ville äta ute igen på torsdagen.
 
Med "kokboken" i handen så plockade jag det som jag behövde, hade inte ens tagit mig tid att skriva en lista, hihi. Det blev min dagliga avacado som är en dyr vana, men som nästan har blivit som en mani. :-) Väl hemma så åt jag apelsin och keso som också är lite av en daglig vana.
 
Sedan ut på en joggingtur och utegymmet. Nu kunde jag faktiskt köra fler repetitioner på vissa av maskinerna. Nästan alla föruom min "hatkärlek" - axelpressen. 
 
Det blev en jätte skön promenad hem, men jag var glad att jag tog med en varmare jacka. Jag passade på att ringa ett samtal på vägen. Jag började laga mat direkt när jag kom hem. Det blev fisk i ugn med tomater, vitlök, citron, basilika och olivolja. Koka ris sparade jag till morgonen efter. 
 
Lite soffhäng med Robinson och stretching i reklampausen blev det innan dagen var slut. 
 
Det här kommer att bli min nya "årstidsbild." Allt börjar redan bli grönt och blommorna börjar komma. :-)
På väg hem efter utegymmet.
 
Jag är otroligt tacksam för min fina vardag, fast jag känner att det är dags för något nytt. Jag tror att alla behöver förnyelse mer eller mindre. 
 
Det svåra är bara att våga ta det där steget och följa sin längtan.
 
Tusen kramar
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0