Ny Kickstart

Då var det dags för trettio dagar till med "Kick start!" Jag har lyssnat på första avsnittet och det blev några frågor att fundera på. Vi ska ägna trettio minuter om dagen åt träning. Förra gången var jag lite halvkrasslig, men nu kan jag gå "all in."
 
Jag har bestämt mig för att göra en liten förändring varje dag som har något med min hälsa att göra. Det kan både vara något fysiskt eller mentalt. Idag ska jag tala om på jobbet att jag inte kan vara med på vår fredagsfika. Jo, jag kommer att vara med, men jag vill inte äta så mycket sött. Min plan är att äta mörk choklad när jag blir sugen på sött. 
 
Det blev en kortare promenad i helgen. Kunde inte ladda ner mina nya bilder, så det blir "repris."
 
När jag var ung var jag en missbrukare av sött och ibland faller jag dit igen. Samma sak kan jag säga om bröd. Jag har alltid varit en brödälskare. Nu när jag när jag nästan har uteslutit gluten helt, så kan jag undvika det eftersom jag inte gillar glutenfritt. Häromdagen köpte jag ett danskt ekologiskt rågbröd. Då vet jag att jag inte frossar, hihi. 
 
Jag minns reklamen för inte så länge sedan om en man som sitter i ett sällskap och som säger nej till fikabrödet. Alla trugar för att han ska ta en bulle eller vad det nu var för sött. Jag känner igen det där så väl i verkliga livet. Om du säger att du inte vill äta sött så reagerar många. De tror att du bantar och säger "att du som är så smal."
 
Det var lite mer sol och värme den här helgen. Bild från förra veckan.
 
Påsken har varit ett långt maraton för mig med godis på jobbet som aldrig tog slut, brödfrosseri, nötfrosseri och bakat. Vissa avundsvärda personer klarar av att ha en halvöppnad chokladkaka i kylen eller att bara ta en bit av kakan. 
 
För mig så går det att "bara" feströka till exempel. Jag har aldrig åkt dit och blivit en rökare. Jag har kunnat röka en kväll och sedan hålla upp i några veckor eller månader. Det är inget som jag är stolt över. Det bästa är att aldrig börja, men jag vill bara säga att jag kan säga nej till rökning och att jag kan ha ett paket hemma i månader utan att röra det. 
 
I helgen blev det utegymmet och bara en kortare promenad för att jag skulle hinna göra annat.
 
Om jag äter något sött så startar mitt godisbegär och tendens till att frossa, haha. Till viss det så beror det på att jag är en känslomänniska och jag äter godis för att unna mig, trösta mig eller för att ha det extra mysigt. 
 
Fredagskvällen är min "soffhängardag", men jag skulle vilja bli "mer vuxen." Istället för att frossa i godis eller nötter, så vill jag välja vin och mörk choklad. 
 
Nu är snön borta och kvällarna är ljusare. Jag vill komma iväg oftare till utegymmet. Kanske två gånger i veckan?
 
Första dagen på Kick start och min första utmaning. Det blir intressant och se vad det säger på jobbet. Till imorgon ska jag fundera ut en ny utmaning. Det ska vara något långsiktigt. Meningen med Kick start är att det inte ska bli så djupa vågdalar i livet till exempel vad gäller träningen. 
 
Hissen kommer alltid att gå upp och ner i livet, men jag skulle vilja undvika att den stannar för länge där nere, haha. 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0