En ny nivå

Har du tänkt på att när du har hållt på med något ett tag så kan du känna att det är dags "att ta det till nästa nivå." Det kan vara samma sak med en relation. Den fråga du ställer dig själv och din partner: Ska vi ta vår relation ett steg till?
 
Just nu är det två saker som jag känner så för: Min blogg och min hälsa. Vad gäller min blogg så är det att ta fler bilder från "vardagslivet."
 
Min mamma är på besök och det har blivit en del promenader i det härliga vårvädret. 
 
Imorgon ska jag till en kostrådgivare för att ta min hälsa till nästa nivå. Efter att ha fått besked om att jag har en del vitaminbrister har mina inköp av vitaminer eskalerat, haha. Jag ska fråga om det är bra och om jag ska börja äta kött?
 
Det har fungerat bra för mig att träna "hemma" så jag tänkter fortsätta med det och även satsa på "lite träning varje dag." Det har blivit som en wow känsla när jag tänker mindre gym och istället funderar på vad jag tycker är kul. Som till exempel simning, promenader, ridning och utegymmet. 
 
Det gäller att välja när fritiden är så begränsad. Vad gör dig glad? Vad mår du bra av?
 
Att ta något till en ny nivå är väl samma sak som att du satsar seriöst? Det innebär för mig att jag vill se en skillnad på det som jag gör och att jag inte gör något "sporadiskt."
 
En månad brukar räcka för att märka skillnad. Jag orkar med en repetion till i axelmaskinen (hatkärlek)  på utegymmet och jag börjar känna effekten av att jag har börjat tänka mer på vad jag äter. 
 
Jag är avslöjad med mina gamla bilder som är fulla av snö. 
 
Mindre soffhäng gör mig mindre stel och jag känner mig gladare efter att ha blivit mer socialt aktiv. Jag har fått tillbaka glädjen av att laga mat igen. Det känns som att när du gör en positiv förändring så är det så mycket annat som också blir bättre. 
 
Nu startar snart Kicks start. Kan rekommenderas! För mig innebär det en "repetition" och den här gången hoppas jag kunna följa schemat. Förra gången var jag sjuk och fick ta det lugnare. Det är precis som det låter "en kick". En kick att komma över tröskeln eller att ta hälsan till en ny nivå.
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0