En längtan

Kan du också längta efter något så att du nästan känner dig lite sorgsen? Jag längtar efter den dagen då jag kan köpa hund.
 
Redan nu kan jag se honom framför mig och jag funderar till och med på vad han ska heta. Jag hade en jätte trevlig kollega en gång i tiden som heter "Bosse". Men kan en hund heta Bosse?
 
Jag känner att han hade fyllt upp ett tomrum som finns i mitt liv. Jag är en välidgt lycklig person, så det är inte det, men lite extra guldkant i vardagen hade det blivit. 
 
En hund hade inneburit ännu mer kärlek i tillvaron. 
Det blev en promenad efter jobbet igår. 
 
Jag skulle vilja ha en terrier, en "stor hund" i ett litet format. Han kommer att få följa med överallt, bland annat på resor i Europa. När jag är ute och rider så får han hänga med. Sedan kommer han att få stå ut med att bli ett foto objekt, haha. 
 
Eftersom jag är uppvuxen med hund så har jag lite hundvana. Det är ett stort ansvar, men det kanske är dags att jag tar det. Idag har jag bara ansvar för mig själv. 
 
En av änderna har hittat ett litet isflak att vila på. 
Jag valde den "svåra vägen". Det var skönt att få upp pulsen i uppförsbackarna. 
 
Ibland kan jag känna att mitt tålamod håller på och tar slut. Du går till jobbet på morgonen och hem på kvällen. Fritiden är så kort så det är svårt att hinna med allt som du vill göra. Jag kan nästan känna mig mer stressad på fritiden än på jobbet, haha. 
 
Jag vet att jag måste förändra min vardag om jag ska kunna skaffa hund och jag får ta ett litet steg i taget. Jag minns inte var jag läste det, men det var ungefär så här. Du har ett "mål" som du strävar mot, det kan vara lite skrämmande, men du sänker blicken och tar dig tillbaka till vardagen för att ta ett litet kliv framåt dag för dag. 
 
Det underbart enkla i livet är ofta det bästa.
 
Det mesta blev nog eget påhitt, hihi. Det återstår att se när "Bosse" kommer in i mitt liv. Det gäller att ha tålamod med det som du längtar efter. 
 
Nu har jag i alla fall kommit igång med min träning på allvar. Igår blev det en härlig promenad och sedan ett mag-, och ryggpass. Efter det gjorde jag min naprapat nöjd och jag körde övningar som jag har fått av honom. 
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0