Det är mitt liv

En av mina nya "pepplåtar" är: "Mitt liv" med Lill-Babs. Hon sjunger med en sådan härlig känsla och texten träffar mitt i hjärtat.
 
Efter förra veckan då jag åter igen började känna av stressen på jobbet och jag kunde inte heller släppa det under helgen så var det befriande att lyssna på Lill-Babs. Någonstans sjunger hon: "Idag är första dagen på resten av mitt liv."
 
Det känns så bra, som om du kan ge dig själv en "nystart" när du behöver det och dra ett streck över det gamla och ta nya tag.
 
 
Igår när jag kom till jobbet så gjorde jag allt med mer eftertänksamhet. Jag tvingade mig själv att skriva långsamt och jag rensade ut det gamla som jag hade liggande. Små lappar som låg med påminnelser avslutade jag.
 
Varför vänta med sådant som tar några minuter att göra? Fast jag är expert på det, hihi. 
 
Jag tänker ändra lite på sättet som jag jobbar för att inte "sätta igång mig själv" och komma in i stress spiralen igen. Bland annat är det viktigt för mig att gå ifrån ofta. Jag kör lite benböj på toaletten, haha, eftersom jag står större delen av dagarna. Att dricka vatten är bra så passa på att hämta nytt ofta. :-)
 
Nästa helg behöver jag ta fram min kamera och komma i väg på ett fotoprojekt. 
Mina bilder börjar bli lite enformiga. Kanske dags att ta andra promenadvägar ...
 
Vad är det för vits om du kämpar med att äta bra och träna om du stressar hela dagarna? Att skuldbelägga sig själv gör inte heller gott för kroppen. Det är bara att acceptera att livet aldrig kommer rulla på "perfekt." Hissen kommer att vara uppe ibland och nere emellanåt. Det är skönt att veta att när den är nere så kommer den att gå upp igen. 
 
 
Jag har lärt mig att hålla allt för "privata saker" för mig själv som är svårt för mig eftersom jag är en väldigt öppen person (med "rätt personer" kan jag självklart prata om mer privata saker). När folk frågar hur jag mår så svarar jag alltid: "Jätte bra." Det får mig att må ännu bättre och jag försöker ta personliga motgångar så lättsamt som det går. 
 
Om inte annat så blir det bättre av att lyssna på Lill-Babs. Spela "leva livet" eller "mitt liv" så känns allt plötsligt lite ljusare. 
 
Glöm inte att "vägra stress."
 
Tusen kramar
 
Phyllis Andersson
Angelica Wåhlin
2018-04-17 @ 09:15:44
URL: http://angelicawahlin.se/

Vilka bra tankar du har!

Svar: Tack för din kommentar! Kul att du tycker det. :-) Ibland kan jag känna mig enformig i mina inlägg och det blir mycket "filosofi", men det är så mitt liv ser ut just nu. Kul att få en komplimang! :-)
ByPhyllis




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

byphyllis.blogg.se

Mitt smeknamn när jag var liten var Phyllis, därav namnet Byphyllis. Jag är en kvinna född -66 som vill skriva och inspirera med min "Nystart i livet"...

RSS 2.0